پزشکی و سلامت

اغلب مبتلایان به انگشت شصت کج دچار ضعف عضلانی هستند

 

اغلب مبتلایان به عارضه انگشت شصت کج، به نوعی دچار ضعف‌های عضلانی هستند و اصلاح و درمان شدن این افراد نیز در مقایسه با سایر افراد مبتلا، با دشواری‌های بیشتری همراه است.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عارضه‌ها انگشت شصت کج در بین افراد جامعه به میزان قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌شود و زنان و افراد بالغ بیشتر دچار آن می‌شوند.

 

وی با اشاره به نقش تقویت عضلات برای پیشگیری از انگشت شصت کج، تصریح کرد: بر اساس شواهدی که در دست است اغلب مبتلایان به عارضه انگشت شصت کج، به نوعی دچار ضعف‌های عضلانی هستند و اصلاح و درمان شدن این افراد نیز در مقایسه با سایر افراد مبتلا، با دشواری‌های بیشتری همراه است.

 

فقاهت گفت: همچنین اغلب مبتلایان به انگشت شصت کج، سابقه پوشیدن‌ کفش‌های تنگ و پنجه باریک را داشته‌اند که این موضوع در بین زنان بیشتر ملاحظه می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: راه اصلاح و پیشگیری از عارضه انگشت شصت کج، به طور عمده شامل انجام حرکات تقویتی و کششی زیر نظر پزشک و متخصص مربوطه، تقویت عضلات پا و پرهیز از پوشیدن کفش‌هایی است که به انگشتان پا فشار وارد می‌کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا