پزشکی و سلامت

ارتباط نزدیک بیماری‌های مزمن و مصرف داروهای خواب آور و مسکن‌ها

مطالعات نشان می‌دهند

 

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف دزهای بالای داروهای خواب آور و مسکن‌ها، ارتباط نزدیکی با بروز بیماری‌های مزمن داشته و این داروها در بلند مدت و حتی میان مدت، کیفیت زندگی را به شدت کاهش می‌هند.

محمد صادق بهاری دارو ساز و متخصص داروشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: داروهای ضد درد و به اصطلاح مسکن‌ها، مصرف گسترده‌ای در بین مردم دارند و داروهای خواب آور نیز مصرف بسیار بالایی به ویژه در بین افراد جوان به خصوص زنان دارند.

 

وی با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک ابتلا به مشکلات و بیماری‌های مختلف و مصرف زیاد مسکن‌ها و داروهای خواب‌آور، تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف دزهای بالای داروهای خواب آور و مسکن‌ها، ارتباط نزدیکی با بروز بیماری‌های مزمن داشته و این داروها در بلند مدت و حتی میان مدت، کیفیت زندگی را به شدت کاهش می‌دهند.

 

بهاری گفت: یکی از مهمترین اثرات و تظاهرات مسمومیت با مسکن‌ها و داروهای خواب آور، عوارض قلبی و تنفسی و حتی کلیوی این داروها است.

 

وی یادآور شد: داروهای مسکن و به ویژه داروهای خواب آور، همچنین ممکن است بر روی ذهن و روان نیز عوارض خطرناکی بر جای گذارند.

 

بهاری خاطر نشان کرد: برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از 20 درصد موارد ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی، ناشی از مصرف زیاد مسکن‌ها است.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا