پزشکی و سلامت

نسخه‌های گیاهی ضد آفتاب

 

استفاده از ضد آفتاب گیاهی عوارض کمتری دارد سریع‌ترین روش برای ساخت ضد آفتاب گیاهی مخلوط کردن 20 گرم روغن زیتون با 20 گرم گلیسیرین و 2 قطره اسانس اکالیپتوس است.

محمد رضا کمالی پزشک عمومی و کارشناس طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ضد آفتاب های بازاری ممکن است حساسیت پوستی به صورت پیدایش قرمزی، خارش، سوزش که گاه در تماس با نورآفتاب بدتر می‌شود اما ضد آفتاب های خانگی حساسیت کمتری ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: برای ساخت نسخه‌های گیاهی ضد آفتاب 5 گرم کتیرا را در یک لیوان آب مقطر ریخته و حرارت می‌دهیم و به هم‌ می زنیم تا کتیرا حل شود. سپس 80 گرم روغن آفتابگردان به آن اضافه کنید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد سپس بگذارید سرد شود و هر بار قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت بمالید.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ساده‌ترین نسخه‌ی گیاهی ضد آفتاب را تشریح کنیم یک عدد سفیده تخم مرغ را با  40 گرم عرق بادرنجبویه به اضافه یک قاشق چای خوری عسل با هم مخلوط کرده و خوب به هم بزنید و به نقاطی که در معرض نور قرار دارد بمالید و پس از یک ساعت با آب ولرم بشویید.

 

وی در مورد ضد آفتاب سریع که در منزل تهیه کنیم، گفت: 20 گرم روغن زیتون را با 20 گرم گلیسیرین مخلوط کرده و سپس 2 قطره اسانس اکالیپتوس را به آن اضافه کنید و در هنگام تماس با نور آفتاب به پوست بمالید.

 

 

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا