حوادث

راز مرگ کارمند هتل تارا فاش شد؛ متهم اعتراف کرد/ رابطه متوفي و متهم چگونه بود؟

روز يکشنبه هفته گذشته دختر 28 ساله‌اي از طبقه چهارم هتلي در شهرستان مهاباد که به عنوان مهماندار در آن فعاليت مي کرده به پائين پرت مي‌شود و در دم جان مي بازد اما هنوز چند ساعت از وقوع اين حادثه نگذشته که خبرهاي جهت‌دار و عجيبي از آن بر روي شبکه هاي اجتماعي و رسانه‌هاي معاند ظاهر مي شود و اين روايتها موضوع را به گونه‌اي با نهادهاي امنيتي مرتبط کرده و در قالب بيان جزئيات واقعه، پرت شدن دختر جوان را اقدام به خودکشي او براي فرار از مورد تجاوز قرار گرفتن توسط يک مامور امنيتي عنوان مي کند.

به گفته معاون اجتماعي ناجا، مظنون اصلي حادثه هتل تارا دستگير شده و اعتراف کرد.معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينکه متهم پرونده ماجراي مهاباد به جرم خود اعتراف کرده است، گفته که اين فرد هيچ جايگاه امنيتي ندارد و يکي از اهالي همان استان است.
تشريح جزئيات واقعه
از طرفي رادفر معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي مي گويد:در روز يکشنبه گذشته 13 ارديبهشت ماه، يکي از بانوان شاغل در هتل تاراي مهاباد از طبقه چهارم آن سقوط کرد و متاسفانه در اين حادثه جان باخت که اين ضايعه را به خانواده آن مرحومه تسليت گفته و اعلام مي‌کنيم که مسئولان آذربايجان غربي و شهرستان مهاباد با جديت و دقت در حال رسيدگي به ابعاد مختلف اين موضوع هستند و در اين راستا متهم احتمالي دستگير شده و دادگستري با دقت تمام موضوع را بررسي مي کند.
نحوه ارتباط متوفي و متهم
رادفر با تشريح نحوه ارتباط متهم و قرباني اين حادثه اظهار داشت: آنچه روشن است اينکه يک آشنايي قبلي بين اين دو وجود داشت و احتمالا آن‌ها قصد ازدواج داشته‌اند به طوريکه متهم، زن قبلي خود را طلاق داده بود، اما بر اساس معاينات پزشکي قانوني بر روي جسد متوفي، هيچ رابطه غير اخلاقي بين اين دو نفر شکل نگرفته است، اما بدليل نحوه برخورد و دخالت مدير هتل که خانواده مرحومه را در جريان آشنايي و ديدار اين دو در يکي از اتاق‌ها قرار داده بود، مرحومه تلاش کرده تا براي حفظ آبروي خود و روبرو نشدن با مادرش که به دعوت مدير هتل به اين مجموعه دعوت شده بود از اتاقي به اتاق ديگر از طريق بالکن داخل شود که در همين حين سقوط کرده و جان مي‌بازد.
اظهار تاسف شهروندان مهابادي از تجمعات غيرقانوني
وي گفت: خانواده متوفي همکاري خوبي با ماموران داشته و نقشي در تهييج جوانان براي تجمع در مقابل هتل نداشتند و اتفاقا شديداً اصرار دارند که از طريق مراجع قانوني به موضوع رسيدگي شود و مردم مهاباد نيز عمدتاً از اتفاقات روز گذشته ابراز ناخشنودي کرده و اظهار تاسف کرده‌اند چرا که به عينه مشاهده مي‌کنند اين اتفاقات بر خلاف منافع عمومي ساکنان شهر مهاباد است.
معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي افزود: گرچه اختلالاتي در کمک رساني تيم‌هاي امدادي در تجمع روز گذشته صورت گرفت اما با اين حال آتش نشانان حتي سه نفر مظنوني که احتمال مي‌رود از آتش زنندگان هتل بودند را از طبقه بالاي هتل که در آتش گرفتار بودند نجات دادند.وي افزود: در تجمع فقط 5 نفر بازداشت شده و با ديگر افراد با شيوه کاملاً ارشادي برخورد شده است اما در صورتي که جرم عده‌اي در اين جريان ثابت شود به شدت با آن برخورد مي‌شود.
معاون استاندار همچنين در رابطه با مجروحين تجمع مهاباد نيز گفت: با توجه به وقوع آتش سوزي در هتل، عده اي جلوي ماشين هاي آتش نشاني را براي ورود به محوطه گرفته بوند و درگيري بين طرفين در محل بوجود آمد که در اين درگيري، 25 نفر مجروح شدند که 7 نفر آنها از ماموران نيروي انتظامي هستند.
25 پيامک رد و بدل شده بين متهم و متوفي
اما حيدري، رييس کل دادگستري آذربايجان غربي با بيان اينکه بررسي 25 پيامک رد و بدل شده بين متهم و متوفي نشان مي‌دهد که متهم، متوفي را به اتاقش دعوت کرده است، مي گويد: متهم اعلام کرده که چند دقيقه پس از حضور متوفي در اتاق و گفت‌وگوي آن دو با يکديگر، رييس هتل که متوجه عدم حضور متوفي شده، تلفني ماجرا را به مادر متوفي اطلاع مي‌دهد و مادر متوفي نيز به دخترش زنگ مي‌زند که رييس هتل دنبال تو مي گردد. پس از اين تماس متوفي با يکي از همکارانش تماس مي گيرد تا سر و گوشي آب دهد و ماجرا را به وي اطلاع دهد.
پرونده حادثه مهاباد با جديت در حال پيگيري است
از طرفي عثمان احمدي نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: تمامي شواهد و قراين موجود در اين پرونده با حساسيت کامل توسط دادستاني در حال بررسي است و تحقيقات لازم در اين خصوص انجام مي شود.نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: پرونده حادثه اخير مرگ دختر جوان در اين شهرستان با جديت در دستگاههاي مرتبط در حال بررسي و پيگيري است. وي ضمن دعوت از مردم به خويشتنداري در اين زمينه ادامه داد:بايد اجازه داد تا اين پرونده روال قانوني خود را طي کند چرا که اگر هر کس بخواهد قانون را به اجرا بگذارد، هزينه هاي زيادي در پي خواهد داشت.
نکات مهم حادثه مهاباد
اما عليرضا رادفر معاون استانداري آذربايجان غربي در توضيح اين حادثه مهمترين موارد را اينگونه عنوان مي کند:
ـ متهم احتمالي اين اتفاق ناگوار هيچ ارتباطي با نهادهاي امنيتي نداشته و به عنوان مشاور بخش خصوصي در راستاي زمينه سازي براي ارتقاي درجه هتل در آنجا حاضر بود.
ـ هيچ تعرضي به اين دختر مهابادي صورت نگرفته و اين امر طبق معاينه پزشکي قانوني مورد تأييد است و مشکل اخلاقي در اين حادثه وجود نداشت.
ـ هيچ خسارتي به اموال مردمي و دولتي به جز هتل که دچار حريق شده، وارد نشده است، دو خودروي آتش گرفته نيز از اموال هتل مهاباد بودند.
ـ در اين اتفاقات 25 نفر مجروح شدند که از اين تعداد هفت نفر از کارکنان نيروي انتظامي مهاباد بودند. بر خلاف فضاسازي و کشته سازي رسانه‌هاي معاند از اين حادثه، هيچ تيراندازي توسط نيروهاي انتظامي صورت نگرفته و اين نيرو‌ها تنها با استفاده از روش‌هاي ضد اغتشاش سعي در متفرق کردن جوانان داشتند.
ـ خانواده دختر مهابادي نقشي در تهييج مردم و جوانان نداشته‌اند و آن‌ها بيشتر به پيگيري اين مسأله از راه‌هاي قانوني تأکيد دارند.
ـ بسياري از عکس‌هايي که در فضاي مجازي از اين حادثه منتشر شده واقعي نيست و به ديگر اتفاقات در سالهاي دور و نزديک تعلق دارند.
ردپايي از ماموران انتظامي، امنيتي نيست
از سوي ديگر معاون اجتماعي نيروي انتظامي اعلام کرد که رد پايي از حضور ماموران انتظامي – امنيتي در پرونده حادثه مهاباد وجود ندارد.سردار منتظر المهدي معاون اجتماعي ناجا گفته که در اين حادثه تعدادي مجروح شدند اما هيچ کشته‌اي بر جاي نمانده است.هيچ رد پايي از حضور ماموران انتظامي – امنيتي در اين پرونده وجود ندارد،مظنون اصلي که از اهالي همان استان است، دستگير شده و اعتراف کرده است.معاون اجتماعي نيروي انتظامي تاکيد کرد:همچنين تعدادي مظنون نيز در خصوص حادثه آتش سوزي دستگير شده‌اند.
متهم پرونده ماجراي مهاباد به جرم خود اعتراف کرد
همچنين سردار منتظر المهدي معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينکه متهم پرونده ماجراي مهاباد به جرم خود اعتراف کرده است، اعلام کرد: اين فرد هيچ جايگاه امنيتي ندارد و يکي از اهالي همان استان است.

خبرگزاري آريا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا