اجتماعی

آموزش پایه ابتدایی تخصصی می‌شود/ بکارگیری از معلمین متوسطه برای تدریس در پایه پنجم و ششم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

 

تخصصی کردن آموزش در پایه پنجم و ششم ابتدایی از دو سال گذشته به صورت پایلوت دراستانها آغاز شده است و با هدف افزایش کیفیت آموزش دانش‌آموزانی که در مرحله گذر به متوسطه اول هستند صورت می‌گیرد.

محمود بیمه‌ور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از دو سال گذشته بحث تخصصی کردن آموزش در دوره ابتدایی بخصوص پایه پنجم و ششم به صورت پایلوت و آزمایشی آغاز شده است و گروه هدف آن نیز دانش‌آموزانی است که در مرحله گذر به متوسطه اول هستند.

 

وی ادامه داد: آموزش دروس به صورت تخصصی و نیمه تخصصی باید افزایش یابد و با توجه به اینکه در دوره ابتدایی آموزش تخصصی نداریم سعی شده است در این طرح از نیروهای دوره متوسطه کمک گرفته شود بدین صورت که معلمین رشته تخصصی برای مثال علوم یا ریاضی دارند به دوره ابتدایی آمده و برای دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم که به زودی وارد متوسطه اول می‌شوند دروس تخصصی را تدریس کنند.

 

وی با بیان اینکه این طرح به مدیریت دروس و ساماندهی نیروی انسانی نیز کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: اکنون این طرح در مرحله آزمایشی است و کلیت آن به 2 سال قبل باز می‌گردد و ما سعی داریم سال 94 نیز این طرح را ادامه دهیم تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: به این صورت که 2 معلم تخصصی در حوزه علوم انسانی و علوم پایه و یک معلم تربیت بدنی فعالیت دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی به صورت تخصصی را عهده‌دار می‌شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا