پزشکی و سلامت

استفاده از نور به جای دارو برای درمان اعتیاد

 

محققان دانشگاه واشنتگتن طي تحقيقي دریافتند که میتوان با استفاده از نور به جای داروهای مخدر دردهای بیماران را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات جدید در دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد، امکان فعال کردن گیرنده‌های عصبی مواد مخدر به جای استفاده از دارو به وسیله نور امکان پذیر است. این کشف به یافتن راه‌های جدید برای درمان اعتیاد به جای استفاده از دارو، منجر می شود.

 

به گفته محققان، علی رغم پتانسیل منفی و بالای مواد مخدر، اما بهترین انتخاب برای کسانی که از دردهای شدید رنج میبرند میباشد. این داروها با واکنشی که روی سلول‌های مغزی دارند دردهای بدن را تسکین میدهند. اما عصب شناسان دریافته اند می‌توانند دریافت کننده های مخدر را به وسیله نور فعال کنند.

 

در یک آزمایش، محققان پروتئین حساس به نور را با بخش‌های اصلی گیرنده های مخدر، به منظور فعال کردن مسیر دریافت کننده ها آمیختند، آنها همچنین رفتار موش را با تزریق نور به جای دارو به مغزش تغییر دادند.

 

امیدواری نهایی از این کشف این است که راه‌هایی را برای استفاده از نور به جای دارو به منظور کاهش درد مورد استفاده قرار گیرد، همچنین راه‌هایی برای کاهش بهتر درد با استفاده از داروهایی که دارای عوارض جانبی کمتری است نیز مورد انتظار است.

 

ادوارد سویدا سرپرست تیم تحقیقاتی می‌گوید: «این امکان وجود دارد که با تحقیقات بیشتر بتوانیم راههایی را برای استفاده از نور به منظور تسکین درد استفاده کنیم، که در آن بیماران بدون نیاز به داروهای مسکن دارای عوارض جانبی، بتوانند سلامتی خود را بازیابند».

 

اما قبل از هر چیز محققان به دنبال این هستند که راه‌های موثری را پیدا كنند که به وسیله آنها مسیرهای غیر فعال دریافت کننده های مخدر سلول‌های مغزی را فعال نمایند.

 

براوچز، مدیر تیم تحقیقاتی توضیح میدهد که کار کردن با نور به جای استفاده از داروهای شیمیایی، فهم چگونگی کارکرد دریافت کننده ها را در مجموعه پیچیده سلول‌ها و مدارات مغز و نخاع را آسان می كند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا