پزشکی و سلامت

درمان ۱۰۰ درصدی ناتوانی جنسی در مردان

مدیر کل پژوهش سازمان پزشکی قانونی گفت: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردان دنیا به نوعی ناتوانی جنسی مبتلا هستند، اما همه این اختلالات با درمان دارویی یا جراحی قابل درمان است و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به جای شکایت به دادگاه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

جابر قره داغی در حاشیه همایش کارشناسی ناتوانی جنسی در سازمان پزشکی قانونی گفت: نیاز جنسی یک نیاز طبیعی برای هر انسان است اما گاهی افراد در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل می‌شوند.
وی ادامه داد: ناتوانی جنسیدر زنان موضوعیت ندارند و موضوعی است که به مردان مربوط می‌شود، این نوع ناتوانی می‌تواند اولیه و فیزیولوژیک یا ثانویه و ناشی از تروما و ضربه باشد.
این کارشناس پزشکی قانونی گفت:‌ مشکلات فیزیولوژیک جسمی در مردان، بیماریهای روانپزشکی، بیماریهای قلبی- عروقی، دیابت، اعتیاد و مصرف برخی داروها می‌تواند عامل بروز ناتوانی جنسی در مردان باشد.
وی ادامه داد: در جوامع پیشرفته که آماری از این نوع ناتوانی دارند، اعلام شده بین 10 تا 20

درصد مردان به نوع یا درجه‌ای از ناتوانی جنسی مبتلا هستند، منظور از ناتوانی جنسی نیز این است که ارتباط جنسی از نظر مدت زمان و نوع رابطه به نحوی است که رضایت طرفین به وجود نمی‌آید و بیشتر به صورت انزال زودرس یا مشکلات روانی و استرس بروز پیدا می‌کند.
قره داغی گفت: البته بخشی از ناتوانی جنسی هم به علت مسائل فرهنگی و حتی نداشتن اعتماد به نفس لازم است و ممکن است فرد مشکل و ناتوانی نداشته باشد اما به دلایلی نتواند در برقراری رابطه جنسی به صورتی که رضایت طرفین کسب شود، عمل کند.
مدیر کل پژوهش و منابع علمی سازمان پزشکی قانونی ادامه داد:‌ برقراری رابطه جنسی مناسب والدین، به استحکام خانواده و حتی رفتار مناسب با فرزندان بسیار کمک می‌کند و اگر این مسئله با اختلال همراه باشد؛ بنیان خانواده را سست می کند و می‌تواند فرد را به سمت مواد مخدر سوق دهد زیرا بخش قابل توجهی از علت اعتیاد مردان مصرف مواد مخدر برای رفع مشکل ناتوانی جنسی است.
قره داغی گفت:‌ گر چه آمار دقیقی وجود ندارد اما شواهد نشان می‌دهد، درصد قابل توجهی از زنان در برقراری رابطه جنسی با همسرانشان به اوج لذت جنسی نمی رسند و این مسئله می‌تواند تبعات ناگواری هم برای بنیان خانواده داشته باشد و هم در ایجاد بحرانهای روحی، روانی و اجتماعی موثر باشد.
این متخصص پزشکی قانونی ادامه داد:‌ برخی زنان هنگام مواجهه با ناتوانی جنسی همسرانشان به دادگاه شکایت می‌کنند، البته در مواردی هم مردان به علت آسیب ثانویه بر اثر ضربه یا تروما برای گرفتن دیه (دیه کامل) از شخص ضارب که عامل ناتوانی جنسی او بوده به دستگاه قضایی شکایت می‌کند.
وی گفت: در تمام مراکز استانها افراد متخصص در سازمان پزشکی قانونی برای تشخیص درست این عارضه وجود دارد البته همیشه تشخیص این مسئله آسان نیست و گاهی پیچیدگی هایی دارد، چون ممکن است فرد از نظر جسمی سالم باشد اما از نظر روانی در ارتباط جنسی ناموفق باشد.
قره داغی افزود: شواهد نشان می‌دهد که حدود دو سوم شکایت زنان از ناتوانی جنسیهمسرانشان درست است اما در یک سوم موارد مرد دچار ناتوانی جنسینیست و سازمان پزشکی قانونی بعد از بررسی این موارد گزارش آن را به دادگاه درخواست کننده ارسال می‌کند. البته به علت مسائل فرهنگی عده زیادی از زنان نیز با وجود درگیری با این مشکل اصلاً مراجعه‌ای ندارند.
وی گفت: با اطمینان می‌توان گفت 100درصد موارد ناتوانی جنسی در مردان یا با دارو درمانی یا جراحی کاملاً درمان می‌شود بنابراین توصیه ما به خانواده‌ها این است که اگر با این مشکل مواجه هستند به جای مراجعه به دادگاه و شکایت برای گرفتن دیه یا طلاق به مراکز درمانی که در اکثر استانها وجود دارد، مراجعه کنند.
قره داغی افزود: مراکز جامع درمان ناتوانی جنسی در کشور بسیار اندک است و شاید یک یا دو کلینیک جامع درمان مشکلات جنسی در تهران داشته باشیم، در حالی که با توجه به شیوع بالای این پدیده در کشور لازم است، مسئولان وزارت بهداشت و سیستم بهداشتی و درمانی کشور نسبت به گسترش این مراکز و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه اقدام عاجل کنند تا به جای مراجعات خانواده‌ها به مراکز قضایی شاهد مراجعه مردم به مراکز درمان ناتوانی جنسیباشیم و به این ترتیب استحکام خانواده‌ها و شکوفایی نسل آینده نیز دست‌یافتنی تر خواهد بود.

فارس

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا