اجتماعی

هنوز مجوز خرید گوشت بوفالو صادر نشده است

وزارت کشاورزی:

 

مدیرکل امور استان های وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص خرید گوشت بوفالو برای کارخانجات سوسیس و کالباس در سال های گذشته مجوز صادر شده بود اما هیچگونه مجوزی در سال جاری برای واردات صادر نشده و واردات این محصول برای مصارف صنعتی و فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده (مانند سوسیس و کالباس) محدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، محمود فتاح در جلسه هم اندیشی مدیران، انجمن ها، اتحادیه ها و صنوف بخش کشاورزی استان کرمان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یارانه دامداری‌هایی که شیر خود را تحویل کارخانجات داده اند و از 3 ماه گذشته تا کنون پرداختی نداشته‌اند آغاز شده است.

وی ادامه داد: در خصوص خرید گوشت بوفالو برای کارخانجات سوسیس و کالباس در سال های گذشته مجوز صادر شده است اما هیچگونه مجوزی در سال جاری برای خرید آن از کشورهای دیگر صادر نشده و واردات گوشت بوفالو برای مصارف صنعتی و فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده (مانند سوسیس و کالباس) کاملا محدود شده است.

مدیرکل امور استان های وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست کلی وزارتخانه این است که بتواند جمعیت دام سبک را تعدیل و دام کم بازده را به دام پر بازده تبدیل کند که در این راستا، سال گذشته هزار رأس دام پربازده وارد کشور شد و در جهت تنظیم بازار نیز 600 هزار رأس دام کم بازده به سایر کشورهای دنیا صادر شد.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی برای صنعت دام و طیور کشور بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، حدود 70 هزار تن گوشت مرغ، 65 هزار تن تخم مرغ و 5000 تن عسل به کشورهای دنیا صادرات داشته باشیم.

وی نشان کرد: در سال 1393 جهش خوبی در توازن واردات و صادرات در کشور صورت گرفت؛ به طوری که بیش از دو میلیارد دلار در زمینه فرآورده های دامی از سمت منفی به سمت مثبت حرکت کرده ایم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا