پزشکی و سلامت

درمان آلرژی در فصل بهار

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

 

بهترین درمان آلرژی استفاده از داروهای پیشگیرانه و ضد حساسیت، پیش از وقوع فصل بهار است.

مسعود موحدی فوق تخصص آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بروز آلرژی در فصل بهار گفت: به طور معمول آلرژی در فصل بهار در افراد مستعد بروز پیدا می‌کند و هم چنین اصول درمان آلرژی‌ها نیز شامل شناخت آلرژن‌ها، استفاده از داروهای ضد آلرژی با دوز و مدت کافی و آموزش بیماران است.

 

وی در ادامه با اشاره به انواع آلرژی‌ها افزود: آلرژی‌ها انواع مختلفی داشته که ممکن است تنفسی-فصلی باشد و به صورت آبریزش بینی گرفتگی عطسه ظاهر شود و یا تنفسی-تحتانی باشد و به صورت تنگی نفس سرفه و آبریزش بینی ظاهر شود و یا در بعضی مواقع در دستگاه تنفسی و به صورت آسم ظاهر شود.

 

موحدی با بیان این مطلب که بهتر است درمان آلرژی‌ پیش از شروع فصل بهار انجام شود، گفت: استفاده از داروهای پیشگیرانه و ضد حساسیت قبل از شروع فصل بهار و عدم تماس با گرده‌های گیاهی در این فصل می‌تواند در درمان آلرژی بسیار موثر باشد.

 

وی گفت: در خصوص آلرژی دستگاه تنفسی-تحتانی بهترین درمان شامل داروهای استنشاقی بوده که به دو دسته داروهای کنترل کننده و تسکین دهنده تقسیم می‌شوند.

 

موحدی در پایان تصریح کرد: علاوه بر آلرژن‌ها، آلاینده‌ها نیز می‌تواند باعث تشدید بروز علائم آلرژی شود که شایع‌ترین آلاینده در فضای بسته از جمله دود سیگار بوده و شایع ترین آلاینده در فضای باز نیز دود ناشی از اگزوز اتومبیل‌ها و دود کارخانه‌های صنعتی است که افراد حساس و مستعد بیماری آلرژی در صورت امکان باید از این فضاها دوری کنند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا