پزشکی و سلامت

کندن موها موجب رشد بیشتر آن‌ها می‌شود

 

کشیدن موها می‌‌تواند باعث رشد موهای جدید تا 5 برابر ظرفیت قبلی آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اخبار پایونیز (Pioneer news)،‌مشابه زنان، کمبود مو در مردان معمولا ارثی است و به آرامی شروع می‌شود مو معمولا در قسمت تاج و معابد آن کم پشت می‌شود.

 

شما ممکن است متوجه نازک شدن روز به روز موهای خود و در نهایت توقف تولید متوسط فولیکول‌های آن، شده باشید. کاری که می‌توانید انجام دهید: آنها را بکنید.

 

جالب است بدانید همانطور که در این گزارش اشاره می‌شود،‌ طاسی مردان به علت وضعیت پزشکی ظاهر نمی‌شود بلکه 100 درصد ارثی است و انتظار برای بازگشت تاج موها با درمان، غیر واقعی است.

 

پژوهشگران از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند کندن موها قطعا موجب وادار کردن رشد بیشتر آنها می‌شود و اکنون دانشمندان فرضیه‌ای مطرح کردند بر این اساس که این امر می‌تواند به ترفند‌های جدید برای رشد مجدد مو در مردانی که دچار ریزش مو می‌شوند،‌ منجر شود.

 

دانشمندان این فرضیه را به مرحله آزمایش بردند و دریافتند کشیدن موها قطعا می‌تواند باعث رشد موهای جدید، تا 5 برابر ظرفیت آن شوند.

 

این گزارش مطلبی به نام دریافت حد نصاب را مورد بحث قرار می‌دهد. اساسا آسیب با کشیدن یک مو تحریک می‌شود و بدن می‌تواند با جبران کردن موی کنده شده،‌ بیش از حد لزوم، پاسخ آن را بدهد.

 

بر اساس این گزارش سلولهای ایمنی پس از ترشح مولکول‌ها از جمله عامل نکروز توموری آلفا، مولکولی که در عظمت معین، در میان فولیکول‌های کنده شده و کنده نشده ارتباط ایجاد می‌کند و هشدار می دهد که زمان رشد مو است.

 

با پیدا کردن نشانه‌ای حتی کوچک از فرآیند کاملا مشابه در پوست پستانداران، دانشمندان باور کردند، می‌توانند درک دقیق‌تری از این که چگونه بافت اندام ما برای پاسخ‌دهی به انواع ضربه و آسیب دیدگی که فقط جزو کوچکی از ارگانیسم بزرگتر را درگیر می‌کند، انتخاب می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا