پزشکی و سلامت

پانسمان معجزه آسا برای عمل سزارین

 

در عمل سزارین جای سوزن‌های بخیه روی پوست بیمار باقی می‌ماند و خوشایند بیماران نیست ولی در روش‌های نوین جای سوزن‌های بخیه باقی نمی‌ماند.

سارا حسینی کارشناس پرستاری و سرپرست بخش زخم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:در عمل سزارین جای سوزن‌های بخیه روی پوست بیمار باقی می‌ماند و خوشایند بیماران نیست ولی در روش‌های نوین جای سوزن‌های بخیه باقی نمی‌ماند.

 

وی افزود: ناحیه‌ی برش برای سزارین لایه‌های عمیق برش داده می‌شود که در روش نوین، لایه‌های عمیق بخیه می‌خورد و به سمت بالای پوست می‌آید و وقتی به سطح خارجی پوست یا اپیدرم رسید ابتدا روی پوست را تمیز کرده و سپس پانسمان‌های نوین را روی آن قرار می‌دهند.

 

وی اذعان داشت: پانسمان‌های نوین یا مرطوب وقتی زخم با پانسمان‌های مخصوص در محیط مرطوب ایجاد می‌شود جای زخمی که ایجاد م‌شود با ظاهر بهتر و کمتر است و اگر فردی که سزارین شده است، بخواهد لایه های داخلی را بخیه بزند و ولی لایه‌ی آخر را با پانسمان ترمیم کرد که نیاز به لیزر نباشد از این نوع پانسمان‌ها استفاده می‌کند.

حسینی اظهار داشت: وقتی پانسمان اشباع شد طبق نظر پزشک یا پرستار مخصوص پانسمان را تعویض می‌کنیم.

 

حسینی راجع به زمان ترمیم نیز گفت:معمولا کسی که از این پانسمان‌ها استفاده می‌کند در دوره‌ی هفت تا ده روز بهبود می‌یابد و جای زخم‌اش ترمیم می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا