حوادث

کشتن پدر و خواهر به خاطر تماشای تلویزیون / پسر جنایتکار پس از قتل به سینما رفت

پسر جنایتکار به خاطر تماشای تلوزیون خواهر و پدرش را به قتل رسانده بود، توسط پلیس دستگیر و راز جنایت را بازگو کرد.

در ساعت 19:30 مورخه 16/01/1394 ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف اجساد متعلق به دو نفر از اعضای یک خانواده به کلانتری 107 فلسطین اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که اجساد متعلق به پدر و دختر یک خانواده است که مقتول بنام “حسن . ر” ( پدر خانواده – متولد 1329 ) بر اثر اصابت ضربات چاقو به ناحیه قفسه سینه و مقتوله بنام “آرین دخت . ر” ( دختر خانواده – متولد 1367 ) نیز بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده اند .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمد” و به دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

نحوه کشف جسد :
پسر خانواده بنام هوتن ( متولد 1369 ) که در اظهارات عنوان کرده بود پس از ورود به خانه با صحنه جنایت روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ” شب گذشته در منزل یکی از دوستان و بستگان خود بنام اشکان بودم و حتی با یکدیگر به سینما رفتیم تا اینکه امروز ( 16/01/1394 ) ، پس از دیدن مسابقه فوتبال به خانه آمدم و اشکان با ماشین مرا به درب منزل رساند ؛ زمانیکه درب خانه را باز کردم ، با جسد پدرم روبرو شدم که در داخل آشپزخانه افتاده بود و … ” .

 

تأیید اظهارات هوتن :
با توجه به اظهارات هوتن مبنی بر عدم حضور در خانه ( محل جنایت ) در طول دو روز گذشته ، تحقیقات از اشکان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ اشکان در اظهاراتش ضمن تأیید سخنان هوتن به کارآگاهان گفت : “ظهر روز شنبه مورخه 15/01/1394 ، من و هوتن بین ساعت 15:00 الی 17:00 با یکدیگر بودیم که هوتن گفت : “میرم خانه” ؛ بعد از جدا شدن از هوتن سراغ کارهای خودم رفتم تا اینکه به خانه رفتم و با هوتن هماهنگ کردم که شب برای خوردن شام با یکدیگر بیرون برویم ؛ یکی از دوستان مشترک من و هوتن بنام پرهام با من تماس گرفت و او نیز درخواست کرد تا آن شب را بهمراه من و هوتن باشد ؛ با ماشین به سمت خانه پرهام رفته و بعد از سوار کردن او به دنبال هوتن رفتیم و او در میدان فلسطین سوار ماشین شد ؛ هوتن رفتاری عادی داشت و مثل همیشه می خندید . بعد از کمی دور زدن ، در ساعت 23:30 به سینما رفتیم و پس از پایان فیلم هوتن به خانه ما آمد و شب را در آنجا ماند ؛ فردای آنروز یعنی در مورخه 16/01/1394 ، بعد از صرف نهار و دیدن مسابقه فوتبال ، به سمت خانه هوتن رفتیم و او در مقابل خانه پیاده شد ؛ کمتر از 5 دقیقه ، هوتن با من تماس گرفت و گفت : “بیا اینجا ! “؛ زمانیکه وارد ورودی خانه آنها شدم ، هوتن در حالتی شک زده گفت : “بابام” . با دیدن پدر هوتن که در داخل آشپزخانه افتاده بود ، از واحد خارج شده و به 110 زنگ زدم ” .

پرهام نیز پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی ، اظهارات اشکان را در خصوص بودنِ با اشکان و هوتن و رفتن به سینما را تأیید کرد .

 

وجود آثار جراحت بر روی دستان هوتن :
در شرایطی که هوتن مدعی عدم حضور خود در خانه در زمان وقوع جنایت شده و اظهارات دوستانش نیز تأیید کننده این موضوع بود ، اما وجود آثار جراحت بر روی دستان هوتن باعث شد تا کارآگاهان در این خصوص به تحقیق از وی بپردازند .

هوتن پس از اظهار نظرهای متفاوت و بعضا متناقض نهایتا عنوان کرد که در زمان درگیری با خواهرش (مقتوله) و زمانیکه خواهرش با چاقو به او حمله ور شده از ناحیه دو دست مجروح شده است . وی در خصوص درگیری با خواهرش به کارآگاهان گفت : ” در ساعت 20:00 مورخه 15/01/1394 با خواهرم درگیر شدم که خواهرم با چاقو به سمت من حمله ور شد و من در دفاع اقدام به گرفتن چاقو از وی کردم ؛ حدودا ساعت 20:30 پدرم به منزل آمد و پس از آن ، من از خانه بیرون آمده و در میدان فلسطین ، اشکان بهمراه پرهام به دنبال من آمد و آن شب دیگر به خانه برنگشتم ” .

هوتن در خصوص علت درگیری با خواهرش به کارآگاهان گفت : ” برای تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم که او را داخل اتاق حبس کردم و به تماشای تلویزیون پرداختم ؛ خواهرم از اتاق خارج شد و اینبار با چاقوی آشپزخانه به سمت من حمله کرد و دستان من آسیب دید ؛ دوباره خواهرم را ، اینبار داخل اتاق خودم حبس کرده و در اتاق را قفل کردم . با پدرم تماس گرفتم تا سریع به خانه بیاید و زمانیکه پدرم وارد خانه شد من از خانه خارج شدم ؛ حدودا ساعت 20:30 دقیقه بود که اشکان به دنبال من در میدان فلسطین آمد و شب را در خانه اشکان مانده و …. ” .

 

اعتراف به جنایت :
در شرایطی که هوتن همچنان خود را بیگناه معرفی می کرد اما با بهره گیری از نتایج بدست آمده از اقدامات علمی تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی و همچنین بدست آمدن برخی تناقضات از اظهارات ، سرانجام هوتن لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت و قتل پدر و خواهرش اعتراف کرد .

هوتن در خصوص انگیزه و نحوه ارتکاب دو جنایت به کارآگاهان گفت : ” ساعت 18:00 مورخه 15/01/1394 به خاطر تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم ؛ خواهرم را داخل اتاق حباس کرده اما او با چاقوی آشپزخانه از اتاق خارج و به سمت من حمله ور شد که من چاقو را از او گرفته و او را مجددا در داخل اتاق حبس و در اتاق را قفل کردم ؛ در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم ، به داخل اتاق رفتم و او را خفه کردم .

قصد داشتم تا برای صحنه سازی خواهرم را حلق آویز کنم اما موفق به این کار نشدم ؛ در همین زمان پدرم وارد خانه شد و به داخل آشپزخانه رفت ؛ چراغ آشپزخانه هنوز خاموش بود و پدرم هنوز از موضوع قتل خواهرم اطلاع نداشت که از پشت سر به او حمله ور شده و با همان چاقویی که توسط خواهرم مورد حمله قرار گرفته بودم ، به پدرم حمله کرده و چندین ضربه ی چاقو به او زدم . پس از تعویض لباس ها از خانه خارج شدم ؛ حدودا ساعت 20:30 دقیقه بود که اشکان و پرهام به دنبال من در میدان فلسطین آمدند و با هم به سینما رفتیم و تا فردای روز جنایت ، تا پایان بازی فوتبال در خانه اشکان ماندم تا اینکه اشکان مرا به درب خانه رساند و …  ” .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : “با اعتراف صریح متهم به ارتکاب هر دو جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ” .

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا