حوادث

با همکاری مردم شرور بسیار خطرناک در رشت از پا درآمد

در رشت اتفاق افتاد؛

 

اين مرد 42ساله كه محمدطاهر نام داشت 16سابقه كيفري در پرونده خود ثبت كرده و سال‌هاي زيادي را در زندان گذرانده بود.

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از همشهری،  قتل یک مرد در تسویه حساب، شلیک مرگبار به سوی مأمور پلیس و حمله مسلحانه به زندان لاکان رشت برای فراری دادن محکومان به اعدام تنها بخشی از اتهامات شرور خطرناکی بود که در نهایت با شلیک پلیس کشته شد.

 

اين مرد 42ساله كه محمدطاهر نام داشت 16سابقه كيفري در پرونده خود ثبت كرده و سال‌هاي زيادي را در زندان گذرانده بود.
جرايمي كه اين شرور خطرناك مرتكب شده بود شامل حمل سلاح، قاچاق و خريد و فروش اشياي عتيقه، سرقت مسلحانه و كلاهبرداري و اخلال در نظم بود و اين مرد آخرين بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگير و با حكم قضايي به 10سال حبس در زندان لاكان رشت محكوم شد. مرد شرور اما ارديبهشت93 و بعد از تحمل 2سال و نيم حبس با سپردن وثيقه يك ميليارد توماني از زندان مرخصي گرفت و ديگر بازنگشت.

 

مدتي گذشت تا اينكه يكي از زندانياني كه به اتهام قاچاق مواد‌مخدر به اعدام محكوم شده و در زندان لاكان رشت به‌سر مي‌برد، توانست از طريق دوستانش شماره‌اي از محمدطاهر به‌دست آورده و با او تماس بگيرد. محمدطاهر در مدتي كه در زندان بود با چند نفر از محكومان به اعدام آشنا شده و با آنها طرح دوستي ريخته بود.

 

مرد محكوم به اعدام پس از تماس با شرور فراري پيشنهادي را مطرح كرد كه محمدطاهر را حسابي وسوسه كرد. مرد اعدامي وعده دستمزد ميلياردي داد به شرط آنكه محمدطاهر ‌او و چند محكوم به اعدام ديگر را به هر نحوي كه شده از زندان فراري دهد. همين باعث شد كه مرد شرور نقشه حمله مسلحانه به زندان را طراحي كند. شامگاه 14آذر‌ماه 93 بود كه محمد‌طاهر با اسلحه، طناب و تجهيزات ديگر به سمت زندان حركت كرد. از چند روز قبل آنجا را زيرنظر گرفته و نقشه كشيده بود تا زندانيان را از سمت حياط با طناب فراري بدهد. او اما تصورش را نمي‌كرد كه همه نقشه‌هايش نقش برآب شود.

 

زنداني فراري آن روز بعد از حمله به زندان و تيراندازي، يكي از نگهبان‌ها را مجروح كرد. او سعي داشت با ايجاد رعب و وحشت فرصتي مهيّا كند كه محكومان به اعدام يكي پس از ديگري از زندان فرار كنند اما با حضور نگهبانان زندان و اقدام بموقع آنها، حمله مرد شرور نافرجام ماند و او چاره‌اي جز فرار نديد. با اعلام اين خبر به مأموران پليس، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي با دستور سرهنگ فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان وارد عمل شدند و جست‌وجو براي شناسايي و دستگيري شرور خطرناك را شروع كردند.

 

اقدامات خطرناك اين شرور انگار پاياني نداشت. درحالي‌كه كارآگاهان همچنان در جست‌و‌جوي زنداني فراري بودند چند روز بعد يعني در 24آذر‌ماه93 وقوع جنايتي در روستاي رشته‌رود شهرستان رودبار به پليس مخابره شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه عامل اين جنايت كسي جز محمد طاهر، شرور تحت تعقيب نيست. طبق اطلاعاتي كه پليس به‌دست آورده بود، وي به‌خاطر تسويه حساب مالي، مردي را به روستاي رشته‌رود كشانده و در آنجا با شليك گلوله او را به قتل رسانده بود.

 

زنداني فراري بعد از قتل به روستاي اسكولك رودبار در نزديكي روستاي رشته‌رود فرار كرده و در آنجا مخفي شده بود.
وقتي اهالي اين روستا متوجه شدند كه قاتل فراري در آنجا پنهان شده موضوع را به پليس اطلاع دادند. آنجا بود كه تيمي از كارآگاهان راهي مخفيگاه متهم شدند و آنجا را محاصره كردند. مرد جنايتكار به محض ديدن پليس پا به فرار گذاشت و اقدام به تيراندازي كرد كه در جريان اين تيراندازي استوار دوم سيدسجاد حسيني از مأموران شهرستان رودبار به شهادت رسيد. پس از آن مرد جنايتكار به مناطق جنگلي رودبار گريخت و بارديگر توانست خود را از ديد مأموران مخفي كند.

 

به‌دنبال اين ماجراها، تيم ويژه‌اي از كارآگاهان پليس آگاهي استان گيلان، زيرنظر سرهنگ فلاح كريمي و با همكاري اداره اطلاعات شهرستان جست‌وجوهاي گسترده خود را براي شناسايي قاتل خطرناك ادامه دادند تا اينكه سرانجام اقدامات آنها نتيجه داد و مخفيگاه اين مرد در يكي از روستاهاي لاهيجان شناسايي شد. وي در سومين روز نوروز براي ديدن مادرش به خانه او رفته بود و اين در حالي بود كه پليس از قبل اين محل را زيرنظر گرفته بود.

 

به محض ورود محمدطاهر به خانه مادرش، مأموران متوجه او شده و در اقدامي ضربتي وارد خانه شدند. مرد شرور با ديدن مأموران حسابي غافلگير شد و با ايجاد درگيري قصد داشت فراركند. مأموران ابتدا قصد داشتند اين مرد را بازداشت كنند اما او خيال تسليم شدن نداشت و مي‌خواست هر طوري شده فرار كرد. مأموران وقتي متوجه شدند كه او اسلحه دارد و هر لحظه ممكن است به سوي آنها شليك كند، براي جلوگيري از فرار وي دست به اسلحه شدند و با شليك چند گلوله او را از پاي درآوردند. با مرگ شرور خطرناك، پرونده سياه او براي هميشه بسته شد و عامل شهادت مأمور پليس به سزاي اعمالش رسيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا