حوادث

جزییات شهادت ۵ مرزبان در هنگ سومار/ انفجار مین جان دختر چوپان را گرفت

 

بر اثر انفجار مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی ۵ نفر از مرزبانان کشورمان در هنگ مرزی سومار به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه گروه 5 نفره مرزبانان مستقر در پاسگاه سه تپان که با دو دستگاه خودرو انتظامی شامل یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو عملیاتی در حال تردد از جاده هنگ مرزی سومار بودند با عبور از روی مین های به جا مانده  از جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

سردار جلال ستاره معاونت عملیات مرزبانی ناجا درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: به واسطه بارندگی‌های شب گذشته در مناطق مرزی ایران و عراق، تعدادی مین‌های باقی مانده از جنگ تحمیلی وارد جاده شدند.

معاونت عملیات مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد:صبح امروز هنگامیکه 5 نفر از مرزبانان در حال عبور از این جاده بودند متاسفانه مین‌ها منفجر شده و 5 نفر از مرزبانان ناجا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

از سوی دیگر معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از مرگ دختر 17 ساله ( آرزو طهمورثی منش ) در کمربندی شهر قصرشیرین خبر داد و گفت: فرد کشته شده از عشایر منطقه بوده که در هنگام بردن گله به چرا طی برخورد با مین جان خود را از دست داده است.

شایان ذکر است، پاکسازی عمومی تا عمق 30 سانتیمتری اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین در بهمن سال 91 به اتمام رسید و اینک اکیپ های پاکسازی مرکز مین زدایی ماموریت خود را برای پاکسازی عمقی و بازنگری تا عمق 80 سانتیمتری و به بیانی دیگر پاکسازی مکانیزه و عملیات کوبش را در دستور کار دارند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بخصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروههای پاکسازی اراضی آلوده به مین بر اثر انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا پس از وقوع این حادثه در محل حاضر شدند و با بررسی های تخصصی دستورات لازم را جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری را صادر کردند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا