پزشکی و سلامت

قبل از ورزش 20 گرم شکلات تلخ می تواند موثر باشد

قابل توجه ورزشکاران؛

 

قبل از ورزش‌های سنگین استفاده از ویتامین‌های مخصوص و 20 گرم شکلات تلخ می‌تواند مفید باشد.

سوسن پارسا متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: والیبال، بسکتبال و فوتبال از جمله ورزش های سنگین محسوب می‌شوند که در این گونه ورزش‌ها تغذیه قبل و بعد از ورزش بسیار اهمیت دارد، یک هفته قبل از ورزش استفاده از ویتامین های مخصوص و 20 گرم شکلات تلخ نیز می‌تواند برای ورزشکاران مناسب باشد.

 

وی اضافه نمود: بعد از ورزش هنگامی که تنفس  و ضربان قلب به حالت عادی برگشت، بهتر است مواد پروتئین دار استفاده شود، مواد غذایی مانند، فیله مرغ، ماست، سفیده تخم مرغ، کره بادام زمینی، اگر این مواد با کربوهیدرات‌ها استفاده شود بهتر است. به عنوان مثال، تخم مرغ همراه نان و یا فیله مرغ همراه با سیب زمینی مصرف شود.

 

وی در ادامه افزود: برای ورزش‌های سنگین مانند والیبال و فوتبال که زمان استراحتی را میان تمرین ها و مسابقات در نظر می‌گیرند که در این زمان پتاسیم، آبلیموی تازه و آب بسیار کار ساز است.

 

دکتر پارسا به صور کلی زمان مناسب برای استفاده از مواد غذایی مذکور، بعد از ورزش را زمانی می داند که تنفس و ضربان قلب به حالت عادی برگردد و این زمان برای ورزشهای سنگین و یا ورزشهای سبک یکسان است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا