آرایش و زیبایی

عوارض استفاده مکرر از لاک ناخن

 

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه استفاده مکرر از لاک ناخن باعث عوارض جدی می‌شود، گفت: حساسیت، قرمزی، خارش، التهاب، متورم شدن و اگزما اطراف ناخن از عوارض استفاده مکرر از لاک است که می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش کارایی دست فرد شود.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه عوارض استفاده مکرر از لاک ناخن ممکن است تا آخر عمر برای فرد ادامه داشته باشد، گفت: موادی که در داخل لاک‌ها وجود دارد می‌تواند با مصرف زیاد باعث تغییر رنگ، نازک شدن ناخن، شکنندگی و لک شدن ناخن‌ها شود و بعضی از این مشکلات ممکن است تا آخر عمر با فرد همراه باشد.

وی ادامه داد: لاک زدن باعث می‌شود مواد رنگی موجود در لاک به داخل صفحه ناخن نفوذ کند و رنگ ناخن را تغییر دهد و چون بسیاری از مواد تشکیل دهنده در لاک ناخن شیمیایی هستند مصرف لاک‌های نامرغوب، غیراستاندارد و استفاده زیاد آن سبب آسیب رسیدن به ناخن، انگشت و دست فرد شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که استفاده مکرر از لاک باعث بروز سرطان نمی‌شود، اظهار کرد: استفاده زیاد از لاک، انجام مانیکور، کاشت و سوراخ کردن آن باعث بروز آسیب‌های جدی و در برخی موارد جبران ناپذیری برای فرد باشد. همچنین ناخن به مرور زمان نازک، شکننده و تغییر حالت پیدا می‌کند که قابل برگشت نیست.

احسانی در پایان خاطر نشان کرد: برای پاک کردن لاک باید از لاک پاک کن و پدهای مخصوص به جای استون استفاده شود؛ زیرا با مصرف استون به مرور زمان ناخن افراد نه تنها خشک و شکننده می‌شود، بلکه در اثر تماس آن با اطراف ناخن، پوست اطراف آن هم خشک و پوسته پوسته می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا