تازه ها

وزارت بهداشت برای جذب نیرو شرکت ایجاد می‌کند/ 20 بیمارستان در حال خاک خوردن

وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

 

دکتر‌ هاشمی، گفت: برای افزایش استقبال پرستاران به منظور جذب، وزارت بهداشت درصدد ایجاد شرکتی در خود وزارتخانه برای افزایش اطمینان متقاضیان است .

دکتر حسن  قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که گروههای مختلف پزشکی شاکی هستند که وزارت بهداشت تنها به گروه پرستاری توجه دارد و در حال حاضر دنبال جذب پرستار است و اجازه جذب و مجوز برای جذب گروههای دیگر پزشکی را نمی‌دهد، گفت: ما عنوان نکردیم که 16 هزار پرستار فقط جذب می‌کنیم بلکه بخشی از این جذب مربوط به دیگر گروههای پزشکی مثل آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و غیره است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که به پرستار بیش از دیگر گروههای پزشکی نیاز داریم و تعداد پرستاران موجود در بیمارستانها با نیاز واقعی ما فاصله زیادی دارند.

 

هاشمی، با بیان اینکه البته جذب پرستاران در حال حاضر از طریق شرکتی است، تأکید کرد: چراکه دولت مجوز استخدام نداده است و پرستاران و دیگر گروهها علاقمند جذب از طریق خود دولت هستند. برای حل این مشکل وزارت بهداشت در صدد است، خودش شرکتی ایجاد کند که پرستاران و نیروهای جدید درغالب شرکتی جذب شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در عین حال 97 بیمارستان داریم که ظرف 6 تا 9 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند، تأکید کرد: حتی 20 بیمارستان از دولت گذشته افتتاح شده‌اند که به دلیل نبود نیرو تعطیل هستند که در مجموع بیمارستان‌های افتتاح شده و بیمارستان‌هایی که در آینده افتتاح خواهند شد به ‌‌14 هزار نیرو نیاز دارند.

 

هاشمی، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور برای حل این مشکل به سازمان مدیریت منابع دستور داده که همکاریهای لازم را با ما داشته  باشند.

 

وی در ادامه با دعوت از بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند برای اداره بیمارستانها به ما کمک کند و یک فرصت سرمایه‌‌گذاری برای خود ایجاد کند. در واقع بخش خصوصی در صورت علاقه می‌توانداین بیمارستانها را با کمک وزارت بهداشت تجهیز کند و به بهره‌برداری برساند و دولت هم از آنها خرید خدمت کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا