پزشکی و سلامت

کشندگی این نوع تبخال را جدی بگیرید

 

هذیان گویی، حرف‌های بی ربط و تب‌های شدید از جمله علائم تبخال مغز هستند.

دکتر عمادی متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علت ایجاد تبخال ویروسی به نام هرپس سیمپلکس (Herpes simplex) می باشد که افراد با آلوده شدن به این ویروس دچار تبخال خواهند شد. تبخال در مرحله اول بسیار حاد و شدید بوده و حتی در مواقعی با تب همراه است که ممکن است ی یا دو هفته به طول انجامد. این بیماری در اولین عقده‌ی عصبی نزدیک محل رویش ذخیره شده و با هر عامل استرس‌زایی چون ترس، بی‌خوابی، سرما خوردگی و … مرتبا در فرد ظاهر می‌گردد.

 

وی در ادامه افزود: آنسفالیست یا ویروس HS نوعی تبخال کشنده بوده که بافت مغز را درگیر می کند. این نوع تبخال به شدت خطرناک و مرگبار است. از علائم تبخال مغز می توان به هذیان گویی یا تب‌های شدید اشاره کرد.

 

دکتر عمادی، با اشاره به قابل درمان بودن تبخال گفت: به تعویق افتادن درمان این نوع بیماری عوارضی چون عقب افتادگی در کودکان، عارضه حسی یا حرکتی، بی اختیاری ادراری را در پی خواهد داشت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تبخال در افرادی که مبتلا به HIV بوده و سیستم ایمنی بدنشان پایین است، محدود به پوست نبوده و درگیری غشایی چون مری، کبد یا حتی چشم را درگیر خواهد کرد.

 

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا