آرایش و زیبایی

چه کرمي در روزهاي سرد بزنيم؟

خبرگزاري آريا- اگر دست‌ها مدت زمان زيادي بخصوص در فصول سرد سال در معرض هواي آزاد بماند، زود آسيب مي‌بيند.
به گزارش خبرگزاري آريا،براي رفع اين مشکل، کرم‌هاي ترميم‌کننده‌اي وجود دارد که مقادير مناسبي مواد فعال ضروري براي حفاظت از پوست دارند.
دست‌ها به‌طور مرتب با آب و شوينده‌ها ‌شسته مي‌شود و در معرض سرما، باد و برخورد با محيط قرار مي‌گيرند.
دکتر پاسکال نولا، متخصص پوست مي‌گويد: «بهتر است تا حد ممکن بين دفعات شست‌وشوي دست‌ها فاصله باشد. دست‌ها را با آب ولرم و شوينده‌هاي ملايم بشوييد. سپس آنها را به دقت خشک کنيد.
علاوه بر اين، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها حداقل دو بار در طول روز خصوصا براي مادران جوان و برخي افرادي که به خاطر موقعيت شغلي به طور مدام بايد دست‌هايشان را بشويند، ضروري است. کرم به اندازه يک نخود براي آغشته کردن مچ‌ها تا ناخن کفايت مي‌کند.»
خشکي هوا و کاهش دماي هوا در فصل سرما، با شکنندگي اپي درم پوست همراه است که موجب بروز چين و چروک هاي پوستي و حتي تحريک پذيري پوست مي گردد.
اگر خشکي به هر علتي درمان نشود، در کوتاه مدت مي تواند موجب بروز زخم هاي پوستي، اگزما و التهاب هاي موضعي گردد.
توصيه مي شود در فصل زمستان به وسيله کرم هاي مرطوب کننده از پوست خود مراقبت نماييد.
کرم مرطوب کننده با از بين بردن اين خشکي از پوست افراد در برابر سرما محافظت مي کند و از بروز پيري زودرس پوست نيز پيشگيري مي نمايد.
مواد تشکيل‌دهنده کرم مناسب
مواد چرب: مواد چرب، تاثير حفاظتي چربي‌هاي ضروري براي مرطوب‌کردن پوست را دارند. چربي (مانند عصاره گياهان يا ترکيبات گوناگون، گليسيرين، سراميد و…) مانند بتون باعث تقويت انسجام اپيدرم (سطحي‌ترين لايه پوست) مي‌شود. اين مواد، لايه‌اي محافظتي نيز روي پوست بر جا مي‌گذارد.
مواد مرطوب‌کننده: مواد مرطوب‌کننده‌اي مانند اوره، اسيد لاکتيک، اسيدهاي آمينه، املاح معدني و قندها (گلوکز) باعث مي‌شود آب موجود در پوست تنظيم شود. علاوه بر اين مانع تبخير آب مي‌شوند و ميزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ مي‌کنند.
مواد تسکين‌دهنده: مواد تسکين‌دهنده براي آرام‌کردن التهاب‌هايي که به دنبال خشک‌شدن پوست به وجود مي آيند، ضروري‌اند و به سرعت احساس آزردگي و کشش را تسکين مي‌دهند. اين همان نقشي است که توسط بيسابولول و ويتامين E ايفا مي‌شود.
عوامل ترميم‌کننده: سوکرالفيت و پانتنولB5 ، موادي است که به منظور سرعت بخشيدن به ترميم زخم‌هاي قديمي به کرم‌ها اضافه مي‌شود؛ در واقع اين عوامل باعث رشد پوست مي‌شود.
همچنين ضدآفتاب‌ها که منشايي شيميايي يا معدني (تيتانيوم، روي، سنگ ميکا) دارند، باعث حفاظت از دست‌ها مي‌شوند.
دست‌ها بيشتر از ساير اعضاي بدن در معرض تابش نور آفتاب و پرتوهاي فرابنفش قرار دارند، در نتيجه بيشتر از ساير نواحي بدن مستعد بروز لک‌هاي متأثر از تابش آفتاب هستند.
موادي مانند «10+Q»، اسيدهاي هيالورونيک، عصاره سويا و ويتامين C در گروه عوامل ضدپيري قرار دارند. بي‌شک دست‌ها بيشتر از ساير اعضا در اثر افزايش سن آسيب مي‌بينند. از چهل سالگي به بعد مي‌توان از کرم‌هايي براي مبارزه با پيري پوست دست و لکه‌هاي قهوه‌اي استفاده کرد.
نکات احتياطي
ـ عطرها و برخي عصاره‌هاي گياهي، آلرژي‌زا هستند.
ـ پوست دست‌ها به برخي آسيب‌هاي حساسيتي مانند لکه‌هاي قرمز و کشيدگي حساس‌اند. بنابراين در صورت مشاهده چنين عوارضي، استفاده از کرم را متوقف سازيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا