پزشکی و سلامت

درمان حساسیت با داروهای گیاهی

آبریزش بینی   عطسه   قرمز شدن چشم ها   حسایت فصلی   درمان حساسیت فصلی   پیشگیری از حساسی فصلی   خارش بینی   پولیپ   آسم  آبریزش چشم

درمان حساسیت با داروهای گیاهی

ایران مطلب : آلرژی فصلی خود را به صورت آبریزش بینی، عطسه، قرمز شدن چشم ها و غیره نشان می دهد که در صورت عدم درمان و پیشگیری، ممکن است آلرژی باعث ایجاد اختلالات مختلفی همچون پولیپ، آسم، سینوزیت،مشکل ریوی و حتی ناراحتی های پوستی مثل کهیر شود.

بسیاری از مردم دچار حساسیت های فصلی هستند و در بیشتر طول سال از این بیماری رنج می برند. عطسه، آبریزش یا خارش بینی و آبریزش چشم در فصل پاییز از علائم حساسیت فصلی است.
برای دران این نوع حساسیت علاوه بر دارو های شیمیایی رایج، دارو های گیاهی نیز میتوانند موثر واقع شوند.
در ادامه دارو هایی گیاهی و موثر برای درمان حساسیت را به شما معرفی میکنیم که البته بسیار هم در دسترس هستند:

1- چای سبز

چای سبز، داروی مؤثر است، ویتامین C موجود در چای سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل بیماری‌های فصلی و حساسیت‌های فصلی مقاوم می‌كند. همچنین خاصیت آرامبخشی داشته و می‌تواند حالت تنش، افسردگی، استرس و هیجان را از بین ببرد.

2- بادرنجبویه

بادرنجبویه از واژه‌ای یونانی به معنای زنبور گرفته شده است. این گیاه محبوب نوعی زنبور عسل است. از نظر تركیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی مانند اسید اولئیك، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید وجود دارد. این گیاه دارای اسانس تند و لیمویی است كه سیترال نام دارد و در صنعت عطرسازی كاربرد دارد. این گیاه همانند یك داروی مسكن بر روی دستگاه عصبی مركزی عمل می‌كند و به همین دلیل آرامبخش بوده و تحریكات حساسیتی را كاهش می‌دهد.

3- پرتقال

مصرف روزانه یك عدد پرتقال در صبح به علت دارا بودن ویتامین C فراوان یك آنتی‌هیستامین طبیعی محسوب شده و بدن را در مقابل آلرژی مقاوم می‌كند.

4- عسل

عسل یكی دیگر از موارد مفید برای درمان حساسیت است. سعی كنید عسل را از مقدار كم شروع كنید و هر روز مصرف آن را بیشتر كنید. البته توجه داشته باشید که عسل میتواند برای برخی افراد حساسیت زا باشد. اما اگر به عسل حساسیت ندارید حتی قبل از شروع مشكل، عسل را برای پیشگیری بخورید. برای برطرف كردن خارش بدن در حساسیت‌ها یك حبه سیر را رنده كنید، آب آن را بگیرید و با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری زنجفیل مخلوط كنید و روی محل خارش بمالید. بعد از 3 ساعت این ضماد را با آب ولرم بشویید

5- دارچین و زردچوبه

از گیاهان معروف و پر مصرف هستند كه خاصیت ضدحساسیت بودن در آنها ثابت شده است. مصرف3 گرم برای زردچوبه و 5 گرم برای دارچین در افراد بزرگسال بلامانع است.

از موارد مفید دیگر می‌توان به نارنج، انگور، شاه‌تره و سیاهدانه اشاره نمود. پیامبر گرامی، سیاهدانه را دوای همه دردها می‌دانستند و مصرف آن را به مسلمانان توصیه كردند (مصرف 1 تا 2 گرم آن روزانه بلامانع است.

منبع : hidoctor.ir

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا