پزشکی و سلامت

اين بيماران آلبالو را با احتياط بخورند

آیا از عوارض خوردن آلبالو اطلاع دارید ؟! | آلبالو غني از ويتامين‌ها به‌خصوص ويتامين C، انواع آنتي‌اكسيدان‌، منيزيم، پتاسيم و مس است.

به گزارش خبرگزاري آريا ،از آنجا كه انواع ميوه و سبزي‌هاي رنگي، به‌خصوص به رنگ‌هاي قرمز، بنفش يا حتي سبزتيره مانند آلبالو، انگورسياه و قرمز، آلوسياه، توت‌فرنگي، كلم‌قرمز، برگ تربچه و اسفناج، آنتي‌‌اكسيدان‌هاي فراواني دارند، مصرفشان به خصوص در فصل خود، در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف از جمله بيماري‌هاي قلبي – عروقي و انواع سرطان‌ها موثر است.

بيماران کليوي با احتياط آلبالو بخورند .

آلبالو ارزش غذايي فراواني دارد و ميزان قند آن پايين است و مصرفش به تمام گروه‌هاي سني، به‌خصوص افراد مبتلا به چاقي، چربي و فشارخون بالا توصيه مي‌شود زيرا كاهش‌دهنده چربي و فشارخون است و اشتها را کم مي‌کند. البته بهترين زمان مصرف آلبالو قبل از غذا يا همراه با غذاست.

گرچه تاكيد متخصصان بر مصرف انواع ميوه و سبزي‌هاي تازه است، اما به افرادي كه از بيماري كليوي رنج مي‌برند و بايد از يک رژيم غذايي کم‌پتاسيم پيروي كنند، توصيه مي‌شود در مصرف ميوه‌هايي مانند آلبالو جانب احتياط را رعايت كنند و از زياده‌روي در خوردن اين ميوه بپرهيزند.

آلبالو

عوارض خوردن آلبالو

البته نبايد فراموش کرد که با توجه به آبدار بودن آلبالو، مصرف اين ميوه براي دفع سنگ كليه و رفع مشكل سنگ كيسه صفرا سودمند است.

با آنكه تاكيد همه متخصصان تغذيه بر اين است كه ميوه‌ها به صورت تازه مصرف شوند و از آنها در تهيه مربا استفاده نشود، اما اگر به هر دليلي قصد داريد از اين ميوه‌ در تهيه مربا استفاده كنيد، بهتر است مقدار كمي شكر به آن بيفزاييد تا هم از ارزش غذايي آن کاسته نشود و هم بيش از اندازه انرژي به بدن نرساند.

با اينكه هنگام پختن ميوه‌ها مقداري از ويتامين C موجود در آنها كاهش مي‌يابد، استفاده از اين ميوه در آلبالو پلو باعث افزايش ارزش غذايي برنج مي‌شود و كاهش اشتها را نيز براي مصرف‌کننده به دنبال دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا