خانواده

هشدار نسبت به تبليغات سوء براي فروش دستگاههای تصفيه آب

از سوی رییس مرکز سلامت محیط و کار عنوان شد

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برخی شركت های تبليغ كننده دستگاه های تصفيه آب براي فريب اذهان عمومی از بابت آلوده جلوه دادن آب آشاميدنی و فروش دستگاه های خود اقدام به ساخت فيلم های تبليغاتی می نمايند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  کاظم ندافی افزود: در اين فيلم ها آب آشامیدنی شبکه لوله کشی را با الكترودهاي تجاري (آهن –آلومينيوم) الکترولیز می نمایند. آب دارای املاح با الکترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم)  باعث توليد رنگ و لجن در اثر آزادسازی يون های آلومينيوم و آهن شده و منجر به توليد آبی کدر و سياه می شود که به تصور اشتباه، ناخالصی های آب می باشد در حالی که رسوبات تشکيل شده ناشی از واکنش يون های آزاد شده از الکترودها با آب مورد آزمايش می باشد.

 

وی با تاکید بر این که  اين گونه الکترودها تقلبی بوده و استفاده های سودجويانه از آن می شود، خاطرنشان کرد: تمام آب ها اعم از آب های سطحی و زیرزمینی حاوی یون هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور و فلوراید هستند که عمدتا ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آن ها در صورتی که در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا