تازه ها

۵پیشرفت شگفت‌انگیز پزشکی در سال ۲۰۱۸

سرعت تغییرات در دنیای پزشکی مدرن به شدت بالاست، اما اگر پیش‌بینی‌های کارشناسی در مورد آنچه در سال ۲۰۱۸ انجام می‌شود، درست ثابت شود، این تغییرات سریع‌تر از هر کسی که پیش‌بینی کرده باشد، حرکت می کنند.

همچنین می توان مشاهده کرد که شرکت‌های فن‌آوری به عنوان یک بازیگر مهم در دنیای بهداشت و درمان در قالب شرکت‌های داروسازی در نظر گرفته می‌شوند. پیشرفت ها در همه چیز از پایش بیمار تا گرفتگی تنفس از دره سیلیکون می‌آیند و می‌توانند به طور چشمگیری الگوی فعلی را تغییر دهند.

کلینیک کلیولند در ۱۰ سال گذشته یک لیست سالیانه از نوآوری‌های پزشکی مورد انتظار برای سال جاری را کنار هم قرار داده ‌است.

دکتر مایکل رویزن، رئیس بهداشت و سلامت که این ابتکار را رهبری می‌کند، می‌گوید که این گروه در آن زمان واقعا تنها یک پیش‌بینی را از دست داده ‌است. او می‌گوید در حالی که پیش بینی این گروه گاهی کمی زودتر از موعد به نظر می‌رسد، اما پیش‌بینی‌ها در نهایت حقیقت دارند.

بیشتر از پزشکی مدرن:

آماده باشید، بدترین فصل آنفولانزا در تاریخ ممکن است پیش بیاید.

اپل خواستار اقدام بر اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به نام ” هروئین دیجیتال ” شد.

این گروه برای این پیش‌بینی ها، با بیش از ۱۵۰ پزشک، ۳۰ تا ۴۰ نفر از سرمایه داران و تعدادی از رسانه‌ها که صنعت پزشکی را در سراسر کشور پوشش می‌دهند مصاحبه می‌کند.

 Here’s برخی از چیزهایی که این گروه انتظار دارد امسال ببیند را تایید کرد.

درمان ژن برای بیماری‌های شبکیه توارثی

در یک حرکت تاریخی، FDA درمان ژنی برای بیماری‌های شبکیه توارثی را تایید کرده ‌است.

بیمارانی که ژن defective به نام RPE۶۵ دارند – که مسئول تولید یک پروتیین است که گیرنده‌های نوری را در چشم ایجاد می‌کند – از leber مادرزادی leber و retinitis pigmentosa رنج می‌برند، اما حالا می توانند امیدوار باشند.

درمان توسط Therapeutics Spark Luxturna نامیده می‌شود. این ویروس به چشم تزریق می‌شود و از یک ویروس خوب برای ارائه کپی‌های سالم از ژن به شبکیه چشم استفاده می‌کند.

به گفته محققان، این روش با وجود اینکه درمان کامل نیست، می‌تواند دید شما را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. اما برچسب قیمت بسیار زیادی دارد: ۸۵۰،۰۰۰ دلار برای هر درمان زمانی.

دکتر رویزن می‌گوید:«اگر به سرطان نگاه کنید، می‌دانیم که اکثر سرطان ها با نقص DNA شروع می‌شود. فرض کنید خانواده‌ای باشند که لقاح مصنوعی داشته باشند؛ آن‌ها ژن جنین را قبل از پیوند، بررسی خواهند کرد تا ببیند آیا مشکل دارد – و اگر اینطور است، آیا ما می‌توانیم دخالت کنیم و آن مشکل را تغییر دهیم ? … این پتانسیل عظیمی دارد که فقط شروع به تجزیه و تحلیل آن می‌کند »

کاهش زیاد کلسترولLDL

کلسترول بد، معروف به lipoprotein با چگالی کم ( LDL ) یکی از عوامل مهم در بیماری‌های قلبی است. برخی ترکیبات جدید دارویی می‌تواند سطح LDL را تا ۷۵ درصد کاهش دهند. مهار کننده‌های PCSK۹ همراه با statins، به خصوص در کاهش تعداد کلسترول بد، بسیار قدرتمند هستند.

رویزن می‌گوید که این امر همچنین می‌تواند به مردم کمک کند تا زندگی خود را تغییر دهند و بیشتر بر زندگی سالم تمرکز کنند.

در حال حاضر تعدادی از آزمایش‌ها در حال بررسی این تئوری هستند تا ببینند که سطح LDL  ممکن است چگونه حرکت کند. پزشکان اکنون ابزارها و تحقیقات برای کمک به کاهش مرگ و میر ناشی از عروقی را دارند.

خواب شبانه بهتر

گرفتگی تنفس، ۲۲ میلیون نفر را تهدید می کند و می‌تواند منجر به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سکته شود. درمان‌های رایج، مانند ماشین CPAP، ممکن است موثر باشند، اما هنوز برای افراد با گرفتگی تنفس دشوار است. به همین دلیل تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰ درصد از بیماران تنفسی از پوشیدن این دستگاه خودداری ‌کنند.

Neuromodulation  راه جدیدی برای درمان بیماری تنفسی است. به آن به عنوان یک  دستگاه ضربان ساز برای افراد بامشکل بی خوابی فکر کنید. این ایمپلنت توسط یک قطعه پوشیدنی که در طول خواب فرسوده شده و بیمار را تحریک می‌کند کنترل می‌شود و امواج رادیویی که در طول خواب باز نگه‌داشته می‌شوند را تضمین می‌کند. آزمون‌های بالینی دلگرم‌کننده بوده‌اند و قطعا برای بیماران راحت‌تر از دستگاه CPAP  است.

لوزالمعده مصنوعی

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، دیابتی ها سالانه بیش از مبتلایان به ایدز و سرطان پستان فوت می کنند.

انتظار می‌رود این تکنولوژی، اساساً از یک پانکراس مصنوعی، در سال جاری گسترده‌تر شود. چون بیماران و بیمه گران بیشتری خواهان این فن‌آوری می شوند.

 این روش از الگوریتم‌های کامپیوتری برای انتقال خودکار و مداوم انسولین به بدن استفاده می‌کنند و توسط FDA  تایید شده و امکان برقراری ارتباط مستقیم بین دستگاه پایش گلوکز و پمپ انسولین برای تثبیت سطح گلوکز خون را فراهم می‌کند.

مترجم مجله اینترنتی زندگی سالم

منبع: www.cnbc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا