پزشکی و سلامت

۲۹ درصد ایرانی ها دچار کمر درد هستند

ایرانی ها و کمر درد

رئیس انجمن روماتولوژی ایران، با اشاره به شیوع بالای بیماری های مفصلی در کشور، گفت: ۱۵ درصد جامعه دچار کمر درد و ۱۴ درصد نیز مبتلا به آرتروز هستند.
دکتر احمدرضا جمشیدی در افتتاحیه یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران، اظهارداشت: درد، نخستین نشانه بیماری های روماتیسمی است و اختلالات مفصلی و التهابی با ریشه خود ایمنی در این دسته بیماری ها جای می‌گیرد.
وی گفت: شیوع ۱۵ درصد جامعه به کمر درد و ۱۴ درصد جامعه به آرتروز حاکی از بروز بالای این بیماری‌ها در کشور است. جمشیدی با بیان اینکه بیماری روماتیسمی در بیشتر از ۶۵ درصد موارد بر اثر عوامل ژنتیکی بروز می‌کند، افزود: عوامل محیطی نیز چون استعمال دخانیات به شدت در تشدید این بیماری‌ها و بروز نتابج منفی در درمان آن اثر دارد. وی گفت: بهره گیری از تغذیه مناسب سرشار از کلسیم و ویتامین‌ها، داشتن تحرک کافی و پرهیز از استعمال دخانیات و همچنین کنترل و مدیریت هیجانات و استرس، روند این بیماری را کند و پیشگیری را میسرتر می‌کند.
در ادامه دکتر سوسن سروش دبیر علمی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران افزود: شایع ترین بیماری با زمینه دردهای مفصلی (روماتولوژیک)، کمردردها هستند که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. وی گفت: از ابتدای تولد تا پایان عمر شکل مفصلی، عضلانی و اسکلتی تغییر می‌کند و چالش‌هایی به همراه دارد.
سروش با اشاره به اینکه در کودکان نیز مشکلات مادرزادی و اختلالات استخوانی عامل درد است ادامه داد: در سنین جوانی درد نشانه بیماری های التهابی است و در میانسالی دیسک‌ها شیوع می‌یابند. تشخیص به موقع و درمان مناسب می‌تواند هزینه‌های ناشی از بیماری های مفصلی را کاهش دهد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا