پزشکی و سلامت

گیاه هوفاریقون یکی از آرام بخش‌های طبیعی

 

گیاهان بسیاری خاصیت آرام بخشی و تسکین دهندگی دارند که هوفاریقون یکی از این گیاهان دارویی است.

دکتر کاظمی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گیاه سنبله طیب دیازپام طبیعی نامیده می‌شود، این گیاه علاوه بر اینکه داری خاصیت بسیار عالی جهت آرام بخشی است و برای بر طرف کردن اختلالات خواب بسیار مؤثر می‌باشد، می‌تواند یک مسکن بسیار قوی هم باشد به بیان ساده‌تر می‌شود گفت تقریباً برای تسکین تمام دردها از جوشانده سنبله طیب استفاده می‌شود و به علت داشتن خاصیت خواب آور بودن بهتر است این گیاه شب‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی افزود: گیاه اسطخودوس همانند گیاه سنبله طیب به علت داشتن خواص تسکین دهندگی مسکن طبیعی بسیار خوبی است که باید به صورت جوشانده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

این متخصص طب سنتی در خصوص گیاه هوفاریقون تصریح کرد: هوفاریقون نام گیاه دیگری است که جزو دسته گیاهان تسکین دهنده طبقه بندی می‌شود و علاوه بر خاصیت آرام بخشی و مسکن طبیعی بودن می‌تواند در درمان افسردگی خفیف تا متوسط خصوصاً در افراد مسن و بیماری های روانی مؤثر باشد، همچنین برای جبران اختلالات خواب و تحریک پذیری کمک کننده بوده و تأثیر خوبی بر درمان التهاب معده و بهبود زخم معده خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: نعناع یکی دیگر از گیاهان پرمصرف در تهیه مواد غذایی است که خام هم مصرف می‌شود، گیاه نعناع دارای خواصی از جمله آرام بخش خوب به صورت موضعی، شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها و اثر ضد اسپاسم در اختلالات عضلانی عصبی می‌باشد.

 

 

دکتر کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: جوشیده چوب دارچین به همراه روغن‌هایی مثل روغن زیتون لعابی تولید می‌کند که این لعاب دارای خاصیت ضد التهابی قوی می‌باشد و می‌تواند دردها را کاهش دهد و حتی جایگزین مناسبی برای آسپرین و حتی ایبوپروفن گردد. باید توجه شود که هر چند تداخل دارویی مسکن‌های شیمیایی با مسکن‌های گیاهی به اثبات علمی نرسیده است اما به طور کلی نباید این دو گونه جدا از داروهای تسکین دهنده همزمان به مصرف برسند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا