پزشکی و سلامت

کمر درد ناگهانی علامت اولیه سرطان است

فوق تخصص ارتوپدی به باشگاه خبرنگاران گفت

 

یک فوق تخصص ارتوپدی گفت: کمر دردهایی که ناگهانی بروز می‌کنند، ممکن است علامت اولیه برخی سرطان‌ها باشند، به همین دلیل این نوع کمر دردها به توجه و درمان به موقع و فوری نیاز دارند.

امیدرضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیشتر افراد جامعه به دلیل الگوی نامناسب زندگی دچار کمردردهای خفیف تا شدید می‌شوند که در برخی از موارد اینگونه کمر دردها به صورت ناگهانی و یکدفعه بروز می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر گونه کمردردی که به طور ناگهانی بروز کند باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: کمر دردهایی که به طور ناگهانی بروز می‌کنند، ممکن است علامت اولیه برخی از سرطان‌ها باشد، به همین دلیل این نوع کمر دردها به توجه و درمان به موقع و فوری نیاز دارند.

 

حقانی گفت: کمر درد ناگهانی ممکن است علامت یک خونریزی داخل نزدیک ستون فقرات باشد که در این صورت فرد باید به صورت فوری تحت درمان و حتی جراحی قرار گیرد.

 

وی افزود: افرادی که همزمان با کمر درد خود دچار علائمی نظیر تب و لرز می‌شوند نیز به توجه و درمان فوری نیاز دارند.

 

حقانی یادآور شد: اگر چه برخی از موارد کمر درد نیاز به اعمال جراحی دارند، اما باید به این نکته اشاره کرد که اغلب موارد این عارضه بدون نیاز به جراحی و با درمان دارویی و استراحت و مراقبت کافی بهبود می‌یابند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا