حوادث

کف‌زن حرفه‌ای به‌دام افتاد

کف‌زن حرفه‌ای به‌دام افتاد

یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره‌ای با سه سرنشین مقابل من توقف کرد. یک نفر از آن‌ها از ماشین پیاده شد و با لهجه عربی شروع به‌صحبت کرد و با اشاره ضمن نشان‌دادن مقداری پول عربی از من درخواست پول ایرانی کرد. بدون آن‌که به این شخص شک کنم مقداری از پول‌های دریافتی از بانک را در اختیار او گذاشتم و… .

اعلام سرقت به‌شیوه کیف‌قاپی
فردی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پایتخت به مأمورین اعلام کرد توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره‌ای به‌شیوه کف‌زنی مورد سرقت قرار گرفته است.
مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: جهت وصول یک فقره چک به شعبه بانک مراجعه کرده بودم. پس از بیرون‌آمدن از بانک یک دستگاه خودرو سواری سمند نقره‌ای با سه سرنشین در مقابل من توقف کرد. یک نفر از آن‌ها از ماشین پیاده شد و با لهجه عربی شروع به صحبت کرد و با اشاره، ضمن نشان‌دادن مقداری پول عربی از من درخواست پول ایرانی کرد. بدون این‌که به این شخص شک کنم مقداری از پول‌های دریافتی از بانک را در اختیار او گذاشتم؛ اما در ادامه درخواست پول بیشتری کرد. این شخص پس از وارسی بسته‌های پول، آن‌ها را پس داد و خودش به‌سرعت سوار ماشین و از محل دور شد؛ پس از مراجعت به خانه و در زمان بازشماری پول‌ها متوجه شدم نزدیک به سه‌میلیون تومان از تراول چک‌ها مفقود شده است.
شناسایی خودرو سارقین تنها با چند شماره
در ادامه تحقیقات از مالباخته و در شرایطی که او  قادر به ارائه اطلاعاتی دقیق درخصوص مشخصات ظاهری سرنشینان خودرو سمند نقره‌ای نبود، کارآگاهان با بهره‌گیری از همان اطلاعات محدود ارائه‌شده از سوی مالباخته درخصوص شماره پلاک خودرو موفق به شناسایی یک فقره خودرو سمند نقره‌ای شدند.
کارآگاهان با شناسایی خودرو سمند اطلاع پیدا کردند که صاحب آن خانمی به‌نام زهرا از طایفه فیوج است.
باتوجه به‌شیوه و شگرد سرقت (از شیوه‌های رایج سارقین طایفه فیوج) و اطلاعات به‌دست‌آمده از مالک خودرو، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تعدادی از سارقین طایفه فیوج با دراختیارداشتن خودرو سمند متعلق به یکی از اعضای طایفه فیوج اقدام به ارتکاب سرقت‌های خود به شیوه کف‌زنی می‌کنند؛ لذا در ادامه تحقیقات پلیسی فردی به‌نام رضا دستگیر  شد.
اعتراف به سرقت‌های مشابه و صادرشدن دستور انتشار تصویر متهم
رضا  پس از انتقال به پلیس آگاهی، خیلی صریح به سرقت‌های مشابه اعتراف و عنوان کرد عمده‌ سرقت‌های خود را به‌ همراه دو همدست دیگر خود از افراد پیروسالخورده و در پوشش اتباع کشور خارجی انجام داده است.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این رابطه گفت: همزمان با ادامه رسیدگی به پرونده جهت دستگیری سایر متهمین پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده (رضا . س) از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به پلیس مراجعه کنند.

به دام افتادن کف زن حرفه ای

یلدا توکلی – روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا