پزشکی و سلامت

کدام مواد غذایی را نباید در یخچال نگه داری کرد؟

از گذاشتن 15 ماده غذایی زیر در یخچال بپرهیزید.

سیب زمینی

طبق گفته اتحادیه سیب زمینی کاران در کانادا ،باید سیب زمینی در مکان تاریک ،خنک و خشک نگهداری شود. قرار دادن سیب زمینی در یخچال نشاسته موجود در سیب زمینی را خیلی زود به قند تبدیل میکند. سیب زمینی نباید در کیسه پلاستیکی نگه داری شود.سیب زمینی ها را در یک قوطی مقوایی بریزید و بگذارید در تماس با جریان هوا باشند.

سیر

اگر سیر را در یخچال نگه دارید فاسد و خراب میشود .با اینکه ظاهرش تغییر نمیکند ، اما با برش در آن متوجه فاسد شدنش میشوید.

پیاز

پیاز اگر در یخچال بماند خراب میشود. پیاز باید در بیرون یخچال و در تماس با جریان هوا قرار گیرد . اگر پوست پیاز را کندید آن را در ظرفی قرار داده و درون یخچال بگذارید.

موز

موز باید در بیرون یخچال باشد تا کم کم با دمای اتاق رسیده شود. موز بسیار برای بدن مفید است.

آواکادو

آواکادو هم برای اینکه برسد باید خارج یخچال نگه داری شود هوای سرد از رسیدن آواکادو جلوگیری میکند.

نان

به علت اینکه نگه داری نان در یخچال سبب از بین رفتن رطوبت آن میشود و جویدن نان را مشکل میکند پس بهتر است نان در بیرون یخچال بماند.

قهوه

پودر  و دانه را در یخچال نگذارید. دانه و پودر باید در جای تاریک و خنک و خشک نگه داری شوند. اگر قصد دارید قهوه را به مدت طولانی نگه دارید قهوه را در یک کیسه بدون هوا بریزید و آن را در فریزر قرار دهید. به مدت یکماه میتوان آن را نگه داشت.

کدو حلوایی

باید در جای تاریک ، خشک و خنک نگه داری شود و در تماس با هوا باشد.

گوجه فرنگی

اگر گوجه فرنگی را در یخچال بگذاریم سرمای موجود در یخچال از خوشمزگی و رسیدن آن جلوگیری میکند. بهتر است گوجه را در سبدی در آشپزخانه نگه داری کنید.

 هندوانه

هندوانه قاچ نشده را در یخچال نگذارید. در دمای اتاق آنتی اکسیدانهای هندوانه حفظ میشوند. نگه داری هندوانه در یخچال سبب از بین رفتن بتا-کروتن آن میشود . بتا-کروتن در بدن تولید ویتامین آ میکند. اگر هندوانه بریده شد روی آن را پوشانده و در یخچال نگه داری کنید.

عسل

نگه داشتن عسل در یک شیشه در بسته همیشه آن را تازه نگه میدارد. به همین علت نیازی به نگه داشتن عسل در یخچال نیست. قرار دادن عسل در یخچال در آن تولید شکرک میکند.

کره بادام زمینی

نگهداری کره بادام زمینی در یخچال با در باز  باعث از دست رفتن رطوبت آن و در نهایت سفت شدنش میشود.

ریحان

نگه داری ریحان در یخچال سبب از دست رفتن بوی آن میشود و ریحان بوی مواد غذایی داخل یخچال را به خود میگیرد. بهترین حالت برای نگه داری ریحان قرار دادن آن در یک لیوان آب میباشد. برای ماندگاری طولانی میتوانید ریحان را در فریزر بگذارید.

میوهای هسته دار

نگه داری میوه های دارای هسته مثل انبه، هلو ،کیوی،آلو و زردآلو سبب کال ماندن آنها میشود و باعث از بین رفتن مواد غذایی موجود در آنها میشود.

روغن زیتون

قرار دادن روغن زیتون در یخچال باعث تند شدن آن میشود . روغن زیتون را در جای تاریک و خنک نگه داری کنید.

کدام مواد غذایی را در یخچال نگذاریم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا