پزشکی و سلامت

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور

در کاهش وزن از روش‌های مختلف ازجمله ورزش، رژیم غذایی، طب سوزنی، ماساژ، RF و کاویتیشن و روش‌های کاهش اشتها استفاده می‌شود. دربارۀ روش‌های مختلف صحبت شده است و در این مقاله از موادی که به کاهش اشتها کمک می‌کند، نام برده می‌شود.
جهت کاهش اشتها از چندمادۀ غذایی استفاده کنید
اگر از اشتهای زیاد گله‌مند هستید یا قصد دارید لاغر شوید و دنبال راهی برای کاهش اشتهای خود می‌گردید با ما همراه شوید. باور کنید برای این کار نیازی به قرص‌ها و داروهای شیمیایی نیست. اطراف ما موادغذایی زیادی وجود دارد که باعث سیری می‌شود: یعنی به‌طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد و شما را به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک می‌کند. در این مقاله شما را با چند ماده غذایی سیرکننده آشنا می‌کنیم.
سفیده تخم‌مرغ
تخم‌مرغ به‌طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد؛ زیرا حاوی پروتئین و ریزمغذی‌هایی دیرهضم است و به این ترتیب باعث سیری می‌شود. محققان دریافته‌اند خوردن تخم‌مرغ باعث تحریک گلوکز قند در روده می‌شود و این امر طول مدت سیری را بیشتر می‌کند. اگر می‌خواهید لاغر شوید قبل از این‌که در جمع دوستان و خانوادۀ خود شام مفصلی میل کنید، یک عدد تخم‌مرغ را آب‌پز کنید و سفیده‌اش را بخورید. این کار اشتهای شمارا کم می‌کند؛ البته زرده تخم‌مرغ حاوی چربی و کالری زیاد است.

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور
ماهی
تمام ماهی‌ها خاصیت سیرکنندگی دارند و علت این است که ماهی‌ها سرشار از پروتئین‌های کامل و دیرهضم هستند. علاوه‌براین پروتئین‌ها با فرستادن پیام سیری به‌طورمستقیم روی بخشی از مغز تاثیر می‌گذارند که مشغول فرستادن علائم گرفتگی است. بدین ترتیب احساس سیری به شما دست می‌دهد.
سیب
سیب با داشتن تنها پنج کالری سرشار از فیبر بسیار خاصی به‌نام پکتین است. این فیبرهای خاص میزان قندخون را ثابت نگه می‌دارند و باعث کنترل اشتها می‌شوند؛ اما خواص سیب به‌همین جا ختم نمی‌شود. پکتین‌ها همچنین درطول هضم غذا ژلی در معده می‌سازند که چربی‌های دریافتی از غذاهای دیگر را به تله می‌اندازند. اگر می‌خواهید لاغر شوید سیب را با پوستش میل کنید. پوست سیب سرشار از فیبر است. 100گرم سیب پوست نکنده حاوی 7/3گرم فیبر است؛ درحالی‌که سیب پوست‌کنده فقط 1/2گرم فیبر دارد.

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور
سیب‌زمینی
سیب‌زمینی همزمان دارای قندهای دیرجذب و فیبر است. قندهای دیرجذب که دیر هضم می‌شوند کاملا سیرکننده هستند. این قندها به‌کندی هضم می‌شوند و می‌توانند تا چهارساعت احساس سیری ایجاد کنند. درخصوص فیبرهای موجود در سیب‌زمینی هم باید بگوییم این فیبرها در معده هضم می‌شوند و جای زیادی می‌گیرند و این امر میل به‌خوردن و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید سیب‌زمینی آب‌پز یا بخارپز بیشتر استفاده شود.
هویج
هویج پوست‌کنده اگر نیم‌ساعت قبل از غذا یا به‌عنوان میان‌وعده استفاده شود باعث افزایش حجم معده و احساس سیری می‌شود. هویج کالری کم و فیبر فراوان دارد. یکی از مکانیسم‌های سیری، افزایش حجم معده یا حجم‌دهنده است که هویج به‌خوبی این اثر را ایفا می‌کند؛البته موارد دیگری ازجمله جلبک و گیاهان و دانه‌های گیاهی دیگری نیز در کاهش اشتها موثر است که در ایران موجود نیست.

کاهش وزن اسان / کاهش وزن از زبان دکتر بهزاد خلیل‌پور

نویسنده : مجله زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا