پزشکی و سلامت

چگونه موقع خواب وزنمان را کم کنیم؟

چگونه موقع خواب وزنمان را کم کنیم؟

اگر به دنبال روشی آسان برای کاهش وزنتان هستید ما به شما کاهش وزن در زمان خواب را پیشنهاد میدهیم. این روش لاغری بدون زحمت است. اگر فرد به اندازه کافی در طول شبانه روز نخوابد  به مرور زمان دچار اضافه وزن و چاقی میشود. اگر روز بعد دچار گرسنگی، انحراف هورمونی، اختلالات قند خون و انسولین شدید به معنی این است که اختلال خواب روی وزنتان تاثیر گذاشته است.

برای داشتن خواب راحت و کافی باید در مواد غذایی که قبل از خواب استفاده میکنید دقت کنید. مثلا خوردن قند و کافئین قبل از خوابیدن میتواند خواب را دچار اختلال کند. مواد مغذی وجود دارند که به  بهبود ثبات قندخون ، سوزاندن چربی و  ساختن عضله کمک میکنند. اگر میخواهید ضمن داشتن خواب خوب وزنتان را هم کم کنید قبل از خوابیدن نوشیدنی های زیر را میل کنید.

 

 

آب انگور

 

با نوشیدن یک لیوان آب انگور کاملا طبیعی میتوانید خوب بخوابید و در طول خواب هم چربی های بدنتان را بسوزانید. طبق تحقیقات  ترشح انسولین در موقع شب  با دریافت کربوهیدراتهای طبیعی مانند آب میوه ها  به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن میپردازد.  طبق تحقیقات آنتی اکسیدانی در انگور وجود دارد که چربی های سفیدی که کالری را  ذخیره  میکنند به چربی های قهوه ای که کالری  را میسوزانند  تبدیل میکنند.

چای بابونه

بابونه دمای مرکزی بدن را پایین می آورد و به راحتتر خوابیدنتان کمک میکند. نوشیدن یک فنجان چای بابونه مقدار گلیسین بدن را افزایش میدهد و آرامش بخش است. گلیسین به دلیل اینکه انتقال دهنده عصبی میباشد عصب ها را آرام میکند و دقیقا مثل آرام بخش است. هر چایی قبل از خواب مصرف میکنید مطمئن شوید کافئین نداشته باشد.

کفیر

 

از شیر تخمیر شده  کفیر بدست می آید. کفیر مملو از پروتئین روی میکروبیوم روده شما عمل میکند تا باکتری های خوب را در بدن زیاد کند، به بهبود گوارش میپردازد و باعث جذب بهتر مواد معدنی و ویتامین ها میشود. نوشیدنی های شبیه ماست ، مثل کفیر به عملکردتان در ورزش و خواب کمک شایانی میکند.

شیر

 

شیر چه سرد باشد چه گرم به دلیل داشتن دوز سالم از کلسیم و تریپتوفان به خوابتان کمک میکند. هرچه خواب بیشتر باشد در روز بعد کمتر حس گرسنگی دارید. خیلی از افرادی که کمبود خواب دارند تلاش میکنند با مصرف بیشتر غذا این کمبودشان را جبران کنند. پروتئین کازئین موجود در شیر دیر هضم میشود برای همین در کل شب کمک به عضله سازی میکند. پس خوردن شیر قبل از خواب  یعنی کم کردن وزن به شکل ساده و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن

نوشیدنی های چربی سوز قبل از خواب کدامند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا