آرایش و زیبایی

چگونه لباس انتخاب کنیم؟

من چی بپوشم؟

شاید باورتان نشود، اما رنگ لباس شما خیلی بیشتر از مدل آن بر روی اطرافیانتان تأثیر دارد. رنگ پوشش شما نشان‌دهنده سبک زندگی، اخلاق و شخصیت و در مواردی باورهای شماست. حتی نشان می‌دهد که آن روز از کدام دنده بلند شده‌اید! رنگ‌هایی که برای استایل خود انتخاب می‌کنید، درواقع تصویری است ازآنچه می‌خواهید باشید و احساسی که در مورد خود دارید. درواقع شما با انتخاب رنگ لباس‌هایتان پیامی را به اطرافیانتان می‌فرستید که به‌سرعت آن را دریافت می‌کنند.

مثلاً روزهایی که شاد هستید، قطعاً رنگی که انتخاب می‌کنید با روزی که ناراحت و غمگین هستید تفاوت دارد، این‌گونه است که اطرافیان به حالات درونی‌تان نیز پی می‌برند.

مسلماً در روزهایی که غمگین هستید به سراغ رنگ‌های شاد نمی‌روید و لباس‌هایتان را از میان طیف رنگ‌های تیره و خنثی همچون خاکستری انتخاب می‌کنید. به‌علاوه ازنظر پزشکی اثبات‌شده است که رنگ می‌تواند روی هورمون‌های بیننده، فشارخون و دمای بدن تأثیر بگذارد. انتخاب رنگ به فاکتورهایی از قبیل تناسب رنگ با مکان، موقعیت، فصل، سن و رنگ طبیعی پوست بستگی دارد.

انتخاب رنگ لباس با توجه به پوست

سعی کنید در انتخاب رنگ‌به‌رنگ پوستتان توجه کنید. انتخاب رنگ‌هایی که بیشترین تناسب را با پوست شما دارند تأثیر مستقیمی بر روی اعتمادبه‌نفس شما دارد. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند پوست شما را صاف‌تر، روشن‌تر و شاداب‌تر نشان دهد. حتی می‌تواند چین‌وچروک‌های پوست و تیرگی‌های اطراف چشم را کمتر و یا حتی پنهان کند. اما برعکس، انتخاب رنگ‌هایی که با رنگ پوستتان هارمونی و هماهنگی ندارند باعث می‌شوند خسته، کسل، رنگ‌پریده و حتی بیمار به نظر بیایید.
سعی کنید خود را تنها به یک یا دورنگ موردعلاقه‌تان محدود نکنید، عادت کردن شما تنها به رنگ موردعلاقه‌تان کار درستی نیست. ترکیب رنگ‌های مختلف در پوشش، هم ازلحاظ بصری تاثیرمناسب تری بر روی بیننده دارد و هم می‌تواند اثرات متفاوتی را ایجاد کند. اما آنچه روانشناسان در مورد تأثیر رنگ‌های مختلف در پوشش میگویند به این شرح است:

روانشناسی  و معنی رنگ زرد

_ زرد: باعث جلب‌توجه و هوشیاری می‌شود و نشان می‌دهد آماده یک شروع تازه هستید.

لباس زرد

_ قرمز با پایه زرد: یک رنگ پرانرژی که می‌تواند اتمسفری دوستانه‌تر ایجاد کند.

رنگ قرمز نماد چیست؟

_ قرمز: نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس است.

_ قرمز تیره: نشان‌دهنده پرستیژ است.

لباس قرمز

روانشناسی رنگ آبی

_ آبی متوسط: باعث آرامش دیگران می‌شود و می‌تواند مکالمات را آسان‌تر جلو ببرد.

_ آبی آسمانی: رنگی آرامش‌بخش است.

_ سورمه‌ای: نشان می‌دهد که تمایل دارید جدی گرفته شوید و باعث می‌شود دیگران به حرف شما توجه کنند و شما را قابل‌اعتماد نشان می‌دهد.

لباس آبی

_ قرمز_ آبی: نشان‌دهنده هوش و زنانگی است.

علاوه بر توجه به روانشناسی رنگ‌ها در انتخاب پوشش، از ترکیب رنگ‌ها باهم نترسید. انتخاب رنگ‌های مکمل در لباس، انتخابی هوشمندانه است اما تنها به این گزینش بسنده نکنید. درست است که قرمز و سبز رنگ‌های مکمل هستند، اما حالا بیایید رنگ زرد را نیز به این ترکیب اضافه کنید. از اطرافیانتان بپرسید که این ترکیب جدید چقدر چشم‌نوازتر است. زرد و بنفش هم رنگ‌های مکمل هستند اما یک‌بار جسارت به خرج دهید و بنفش را با نارنجی تیره هماهنگ کنید، نتیجه کاملاً هوشمندانه است.
برخی رنگ‌ها هم گرچه مکمل نیستند اما وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ترکیبی چشم‌نواز و تأثیرگذار دارند. برای مثال خاکستری را در کنار صورتی کثیف قرار دهید و نتیجه را ببینید. عنابی و جگری در کنار زرد خردلی هم یک سِت با پرستیژ می‌سازد. ترکیب مشکی و زرد و یا مشکی و قرمز نیز ترکیبی سنگین است که برای قرارهای کاری پیشنهاد می‌شود.

در انتخاب رنگ لباس‌هایتان به فصل هم توجه کنید.

رنگ های فصل پاییز و زمستان

در زمستان و پاییز به سراغ طیف رنگ‌های خنثی و بعضاً تیره بروید.

رنگ های فصل بهار

در بهار سعی کنید از دسته رنگ‌های ملایم همچون صورتی و گلبهی استفاده نمایید .

رنگ های فصل تابستان

رنگ‌های شاد و شارپ را بگذارید برای فصل تابستان.

انتخاب هرکدام از این ترکیب رنگ‌ها بستگی به رنگ پوستتان دارد، رنگ‌هایی را برگزینید که با رنگ پوستتان هماهنگی دارد و شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. و بازهم حواستان باشد، رنگ لباس شما تأثیر بیشتری بر روی اطرافیانتان دارد تا مدل لباس.

چاق ها چه لباسی بپوشند تا خوشتیپ شوند؟

اگر می خواهید لاغر شوید،لباس گرم نپوشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا