آرایش و زیبایی

با انجام این راهکارها از شر سیاهی زیر چشم خلاص شوید

روش های رفع سیاهی زیر چشم | سیاهی زیر چشم خیلی بیشتر از چین و چروک‌ها و موهای جو گندمی باعث پیر به نظر رسیدن چهره می‌شود. اما خوشبختانه می‌توان با انجام برخی روش‌های موثر سیاهی زیر چشم‌ها را کاهش داد یا به طور کامل آن را از بین برد. با زندگی سالم در ادامه همراه باشید.

روش‌های طبیعی برای رفع سیاهی زیر چشم

خیار گزینه‌ی موثری است

سالهاست که از خیار برای ایجاد طراوت و شادابی پوست و کاهش سیاهی دور چشم و حتی کاهش پف زیر چشم استفاده می‌شود. چشمانتان را ببندید و چند برش خیار را روی چشم‌هایتان بگذارید و کمی ریلکس کنید.

برای کاهش سیاهی زیر چشم و افزایش تاثیر می‌توانید برش‌های خیار را قبل از استفاده درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

چای کیسه‌ای خنک شده و یا تکه‌های یخ پیچیده شده در یک پارچه نرم

هر روز از چای کیسه‌ای استفاده شده و خنک شده و یا تکه‌های یخ پیچیده شده در یک پارچه نرم بر روی چشم‌هایتان استفاده کنید. تانن موجود در چای کیسه‌ای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ سیاهی زیر چشم می‌شود. بهتر است صبح دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و چای کیسه‌ای کافئین‌دار خنک و مرطوب را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشمان‌تان قرار دهید. بهتر است از شب قبل چای کیسه‌ای را درون یخچال بگذارید که برای صبح روز بعد خنک و آماده استفاده باشد.

موقع خواب باید سرتان بالا باشد

شب‌ها می‌توانید از یک بالش بلند زیر سرتان استفاده کنید. با اینکار به دلیل کاهش احتباس مایعات زیر چشم، ممکن است تا حدودی سیاهی زیر چشم‌ها کاهش یابد.

از محلول نمکی استفاده کنید

2 فنجان آب را با 1/4 قاشق چایخوری نمک دریا یا نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کرده و درون سوراخ‌های بینی‌تان بریزید. حالا سرتان را خم کنید تا محلول از سوراخ بینی خارج شود. زمانی که بینی‌هایتان گرفته است این یک راه موثر است.

سیب زمینی هم گزینه خوبی است

یک سیب‌زمینی خام را شسته و پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. سیب زمینی باید کاملا پوره شود، حالا چشم‌هایتان را ببندید و مایع به دست آمده را روی پلک‌هایتان بمالید. به مدت 30 دقیقه در حالت طاق‌باز بخوابید و سپس چشم‌هایتان را با آب گرم بشویید. این راه‌کار برای برخی افراد خیلی نتیجه مثبتی به همراه دارد.

از قاشق یخ زده استفاده کنید

قاشق فلزی را شب تا صبح درون فریزر قرار دهید. صبح آن را بیرون آورده و ابتدا صورتتان را خیس کنید و سپس قاشق را تا زمانی که دوباره داغ شود روی چشم‌تان بگذارید.

روی سیاهی زیر چشم‌تان روغن بادام بمالید

ویتامین E موجود در روغن بادام باعث کاهش سیاهی زیر چشم و روشن شدن و جوانی پوست زیر چشم می‌شود.

مرتبا ورزش و مدیتیشن انجام دهید

گاهی به دلیل استرس و تنش‌های زندگی روزمره زیر چشم‌ها سیاه می‌شوند، با کاهش استرس و تنش می‌توانید به کاهش سیاهی دور چشم کمک کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا