پزشکی و سلامت

چگونه سرطان را تشخیص دهیم؟

تشخیص زود هنگام سرطان

در صورتی که بیماری سرطان دیر تشخیص داده شود درمان آن با مشکل روبرو میشود. پژوهشگران  معتقدند در آینده نه چندان دور میتوان سرطان را با یک قطره بزاق طی 10 دقیقه در خانه فهمید.

قطعی‌ترین روش برای تشخیص سرطان چیست؟

اکنون قطعی‌ترین روش برای تشخیص سرطان ، نمونه‌برداری از بافت فرد مبتلا شده میباشد . در صورتی که از فرد ، نمونه‌برداری شده و دی ان‌ ای (DNA) بافت سرطانی تشخیص داده شده باشد،می‌توان انتشار سرطان در دیگر بافت‌های بدن را با آزمایش خون چک کرد، ولی فعلا تشخیص اولیه سرطان با آزمایش خون امکان ندارد.

محققان دانشگاه ایالت کالیفرنیا می گویند در بزاق  آر ان‌ ای (RNA) پیام‌رسان موجود است که قادر به تشخیص شکل‌گیری سرطان میباشد، بنابراین توانستند برای تشخیص سرطان تست “نمونه برداری مایع” را با بزاق ایجاد کنند.

مزیتی که این روش دارد این است که بدون خونریزی و درد است و زود تشخیص داده میشود. محققان می گویند که در نمونه برداری مایع  دقت تقریبا کامل بوده است.

پژوهشگران امیدوارند این تست 5-4 سال دیگر در دسترس همه قرار بگیرد. قرار است امسال در سطح گسترده ای در چین روی افراد مبتلا به  به سرطان ریه انجام شود و امید است در 2 سال آینده نمونه برداری مایع مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را بگیرد.

تشخیص سرطان
.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا