خانه داری

چگونه خانه تکانی کنیم؟

خانه تکانی در شب عید نوروز

همیشه مرتب کردن خانه کار خسته کننده و زمان بری است و نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارد. ماه اسفند ما را به یاد عید نوروز می اندازد، پس باید برای نوروز آماده شویم و خانه تکانی را در این ماه انجام دهیم. پس تقسیم کار کنید و برای خانه تکانی از حالا شروع کنید.

برای خانه تکانی چه کار کنیم؟

به نکات زیر دقت کنید. ما برای خانه تکانی و دکوراسیون منزلتان برنامه ای داریم:

قدم اول : وضعیت کلی خانه را بررسی کنید

در قدم اول نطافت خانه را بررسی کنید. با خودکار و کاغذ قسمت هایی که نیاز به نظافت دارند را بنویسید. این نوشته ها به شما هدف میدهند . نیازی نیست در این مرحله اولویت بندی کنید. پس هر چی فکر میکنید باید انجام شود بنویسید.

قدم دوم :  اولویت بندی کردن و زمان بندی کارها

در این مرحله باید ببینید از کدام قسمت باید خانه تکانی را شروع کنید. باید میزان زمانی که هر کار از شما میگیرد را تخمین بزنید.

پس روی کاغذ کارهایی را که نوشته اید اولویت بندی کنید. روبروی هر کار تاریخ و زمان انجام آن کار را بنویسید. سعی کنید ار قسمتهایی شروع کنید که کمتر در آنجا رفت و آمد دارید چون فضاهای پر رفت و آمد دوباره کثیف میشوند. پس بهتر است از کمدها و انبار شروع کنید. دسشویی ، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی به عنوان آخرین اولویت باشند.

در تمیز کردن خانه میتوانید کمک بگیرید

اگر حجم کارتان به قدری زیاد است که قادر به تنها تمیز کردن نیستید یا بیمار هستید بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

تماس با شرکت هایی که خدمات نظافت دارند .

از این شرکتها بخواهید برایتان نیرو بفرستند و خودتان بر کارها نظارت کنید.

در صورت رسیدن فرزندانتان به سن مناسب از آنها کمک بگیرید. از آنها بخواهید هر کدام اتاق خودشان را تمیز کنند و نیز در سایر امور خانه به شما کمک کنند. همچنین در روزهای آخر هفته هم میتوانید از همسرتان برای کارهای خانه کمک بگیرید. با این برنامه ریزی تمام خانه تمیز میشود.

زمان لازم برای مسافرت های نوروزی و خرید

هنگام برنامه ریزی زمان لازم برای مسافرت نوروزی و خرید برای منزل را در نظر بگیرید. همچنین اگر برنامه دیگری هم دارید روی کاغذ بنویسید. پس از نو شروع کنید .

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا