مشاوره زناشویی

چگونه بفهمیم همسرمان خیانت کرده است؟

Betrayed wife

نشانه های مردهای خیانتکار چیست؟

آیا خیانت ذاتی است؟

در مورد خیانت همسران 2 عامل دیده میشود. اول اینکه بعضی افراد به علت داشتن مشکلات جنسی،شخصیتی و اخلاقی به همسر خود وفادار نمی مانند و خیانت میکنند و این موضوع  به اینکه همسر چگونه باشد ربطی ندارد در هر صورت آن فرد خیانت میکند که در این مورد به اصطلاح میگویند فرد به طور ذاتی خیانتکار است که درواقع باید گفت خیانت فرد ذاتی نیست بلکه به دلیل وجود اختلالات در او اتفاق می افتد.

عامل دوم به محیط و شرایطی که فرد در آن است بستگی دارد. البته مهم ترین عامل به رابطه فرد با همسرش برمیگردد. اگر زن و مردی همدیگر را درک نکنند با هم کمتر حرف میزنند که کم کم از هم دور میشوند. دور شدن به دلیل تامین نشدن نیازها ایجاد میشود. وقتی زن و شوهر از هم دور شدند هرکدام به دنبال فردی میروند که پاسخ نیازهایش را بدهد. خیلی از مراجعان به روانشناسان میگویند به دلیل  دور شدن از همسر کسی را نیاز داشته اند که با او صحبت کنند و او را درک کند. اگر ارتباط جنسی هم قطع شود شرایط وخیم تر میشود و فرد به کس دیگری برای ارتباط جنسی فکر میکند. از جمله مواردی که خیانت را افزایش داده است گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نیز ماهواره ها میباشند.

اگر فرد تصاویر مستهجن ببیند تحریک میشود و میل جنسی او بالا میرود. فضاهای مجازی هم که باعث شده به راحتی با هر فردی ارتباط برقرار شود. این گسترش ارتباطات فرد را به تنوع طلبی میکشاند و او برای ارضای خود خیانت میکند. در واقع شبکه های مجازی هم فرد را تحریک میکنند هم زمینه ای را فراهم میکنند تا فرد با کس دیگری ارتباط پیدا کند.

آیا پس از خیانت به زندگی باید ادامه داد؟

با بروز این مشکل جوانان چون مهارتهای لازم را یاد نگرفته اند از بقیه برای حل مشکلشان کمک میگیرند.حال آن افرادی که با آنها هم مشورت میکنند اکثرا مهارت و اطلاعاتی ندارند و تنها با حرفهایشان باعث میشوند فرد هیجانی عمل کند. حتی اگر بعد از خیانت همسر وانمود کنیم که مشکلی وجود ندارد اثرات آن تا آخر در زندگی میماند. خیانت باعث میشود فرد تحقیر شود و به او کنایه بزنند و به خاطر خیانتش هربار سرزنش شود و این مسئله انقدر ادامه میابد تا 2 فرد از هم جدا شوند. حال گاهی این جدایی ثبت میشود گاهی هم از نظر قانونی ثبت نمیشود اما  جدایی عاطفی باقی میماند.

افرادی که قربانی خیانت همسرشان میشوند اعتمادشان را به اشخاص دیگر تا حد زیادی از دست میدهند و دچار بدبینی میشوند و باعث میشود در ازدواج بعدی هم یک کنترلی روی همسرشان داشته باشند و او را همیشه چک کنند. حتی در حالت بدتر شاید فرد بخواهد انتقامش را  از همسر جدید و تمام هم جنسان او بگیرد.

چگونه از خیانت پیشگیری کنیم؟

باید قبل از ازدواج مهارتهای آموزش جنسی را به جوانها یاد داد.باید جوانها مهارتهای ارتباطی را یاد بگیرند. اگر در زندگی زناشویی دچار مشکلی شدند خودشان مشکل را حل کنند نه اینکه به سراغ فرد دیگری بروند.اگر بخواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید ابراز احساسات، همدلی و حرف زدن را بیاموزیم. اگر فردی هم اختلال شخصیتی دارد باید مشکلش را از طریق درمان های روانشناختی حل کند.

نشانه های خیانت مردان چیست؟

اگر 3 مورد از موارد زیر را در همسرتان دیدید حتما به مشاور بروید:

اگر همسرتان بی علت تاخیر میکند:

اگر چند وقت است که همسرتان دیر به منزل می آید و به شما توضیح کاملی از دیر آمدنش نمیدهد مثلا فقط میگوید من درگیر جلسه بود یا برای ورزش به باشگاه رفتم یا کارم زیاد بود. باید حتما دلیل دیرکردنش را بفهمید.

اگر همسرتان میگوید به لباسهاین دست نزن:

اگر میگوید لباسهایم را خشک شویی میبرم و دست به آنها نزن.این ممکن است که او میترسد نشانه ای از خیانت در جیبش و لباسش باشد که با خالی کردن آن شما آن را بفهمید.

فراموش کردن قولهایش

اگر همسرتان اخیرا بیش از اندازه فراموش کار شده است  حتما به دنبال دلیلش باشید. اگر دلایلش عقلی و منطقی بود که هیچ اما اگر دلایل قانع کننده ای نیاورد احتمالا کس دیگری وارد زندگیش شده که اولویت دارد.

اگر یک کارت بانکی جدیدی از همسرتان پیدا کردید که او هیچ حرفی راجع به آن نزده بود میتواند نشانه ای از خیانت باشد. این کارت میتواند وجود یک حساب مشترک باشد. داشتن ولخرجی زیاد و کارت بانکی مخفی میتواند نشانه ای برای خیانت باشد.

موبایل همسرتان هم که یک شاهراهی است برای کشف خیانتش

اگر همسر شما نمیخواهد شما به گوشی او دسترسی پیدا کنید و برای تلفن همراهش رمزهای عجیب میگذارد و کوشیش را مخفی میکند و در توالت و حمام آن را با خود میبرد باید به آن شک کنید. اگر همسرتان به شما اجازه چک کردن گوشیش را داد مطمئن باشید خیانت نکرده است. البته اگر سه مورد را در او دیدید شاید پای یک گوشی مخفی در میان است.

نخابیدن روی تخت خواب مشترک

اگر همسرتان میل جنسی خود را نشان نمیدهد و تمایلی به رابطه جنسی با شما ندارد باید علتش را بفهمید. اگر علتش  مشکلات زندگی ،استرس ،خستهگی ،کار زیاد و مشکلات جنسی یا بیماری باشد که هیچ اگر نه یکی از نشانه های خیانت است.

اگر در عرض چند وقت است همسرتان مهربان شده و به شما کادوهای گران قیمت و زیاد میدهد باید دچار شک شوید. خریدن وقت و بی وقت گل ،دانستن همه تاریخ ها مثل روز زن ، روز ازدواج، روز تولد و …میتواند نشانه ای از خیانت باشد.

اگر همسرتان به مدت طولانی گوشی اش را خاموش میکند یا پیامهای شما را دیر جواب میدهد یا جواب نمیدهد به دنبال دلیل باشید و بهانه هایی مثل وقت نداشتم را نپذیرید

اگر همسرتان در جمع خانواده کمتر می آید و در صورت حضور در جمع عصبی شود احتمال دارد خیانت کرده باشد زیرا دوست دارد وقتش را با او بگذراند. در این مواقع میگوید بگذار در حال خودم باشم.

نشانه های خیانت چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا