اقتصادی

چه کسانی باید با گرفتن یارانه خداحافظی کنند؟

طبق گزارش محمدرضا پور ابراهیمی مبنی بر افزایش 10 درصدی سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت ( از 20 درصد به 30 درصد )در رابطه با هدفمندی یارانه ها دولت تا الان برنامه مشخصی را ارائه نکرده است. اما کمیسیون  در این رابطه پیشنهاد داده است گروههایی مانند قضات، نمایندگان مجلس ،هیأت‌های علمی دانشگاه و افرادی که سالانه بیش از 35 ملیون حقوق دریافت میکنند. میبایست از گرفتن یارانه حذف شوند.

وی افزود دولت باید یارانه قشر پردرآمد که حدود 24 ملیون میشود را حذف کند و باقی مانده یارانه را به اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بدهد. پور ابراهیمی همچنین گفت تا حد امکان نقاط ضعف لایحه بودجه 95 را رفع کردیم و انشالله به نتایج مناسبی برسیم.

پیشنهاد حذف یارانه گروه های زیر طبق مصوب کمیسیون تلفیق بودجه 95

 اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ، قضات ،موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی ، پزشکان و دندانپزشکان ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی

کلیه شهرداری ها ، کلیه کارکنان بازنشستگان کشوری و لشکری و نیروهای مسلح  ، قوای سه گانه  و کارکنان دولت ،کلیه موسسات عمومی غیردولتی و موسسات عمومی ، کلیه مستمری‌بگیران و  حقوق‌بگیران تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش غیردولتی و دولتی که درآمد سالیانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

صاحبان مشاغل آزاد و  تجار که حقوق سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان میباشد.

حذف یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور

همه بازرسان شرکت های غیردولتی  و دولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیران و اعضای هیئت مدیره  ،مدیران  و روسا  و اعضای هیئت مدیره و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، به طور کلی کارمندان و اشخاص حقوقی غیردولتی و دولتی که درآمد سالانه آنها  از 35 میلیون تومان بیشتر است.

حذف یارانه قشر پردرآمد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا