روانشناسی

چه توقعاتی از همسر آینده خود دارید؟

توقعات بعد از ازدواج

مهم ترین تصمیم زندگی ازدواج است. انتظارات و توقعات هر فرد از همسر آینده اش با فرد دیگر فرق دارد. هر کس معیار ازدواج خاصی دارد. تازه این همه ماجرا نیست و بعد از ازدواج فرد از همسرش انتظاراتی دارد که تا قبل از ازدواج حتی به آنها فکر نکرده است. اما بایستی این توقعات را مدیریت کرد.

همکاری در کار خانه

گاهی انتظارات ما از همسرمان آنقدر برایمان مهم میشود که در صورت برآورده نشدن آن ناامید میشویم و حتی ممکن است به رابطه مان پایان دهیم. توقعات ما از همسر آیندمان از دوران کودکی در ما شکل میگیرد. در صورت زندگی با یکی از والدین احتمالا توقع کمتر میشود البته برعکس این هم میتواند اتفاق بیفتد ونداشتن پدر یا مادر باعث شود از همسرتان توقعتان بیش از حد زیاد میشود و جبران نداشته هایتان را هم بخواهید همسرتان بکند. در هر صورت بعد از ازدواج احتمالا توقعاتی دارید که قبل از آن حتی به ذهنتان خطور نمیکرد. مثلا پسری که در خانه ای تربیت شده که مادر تمام کارهای خانه را میکرده و پدر کارهای بیرون را انجام میداده مسئول اصلی کار خانه را همسرش میداند. حالا تصور کنید چنین پسری با دختری ازدواج کند که پدر و مادرش هر دو شاغل بوده اند و کارهای خانه را با هم انجام میداده اند در نتیجه دختر بزرگ شده در این خانواده از همسرش هم همین توقع را دارد. اگر دختر و پسر سر این مسئله کوتاه نیایند رابطه شان شکست میخورد.

توقع مالی

مورد دیگر در رابطه با مسائل مالی است اگر فرد در خانواده ای با وضع مالی پایینی رشد کرده باشد ارزش هر ریال از درآمد را میداند اگر این فرد با کسی ازدواج کند که در خانواده با وضع مالی خوب رشد کرده است و پول برایش مهم نیست و زیاد خرج میکند احتمالا دچار مشکل میشود پس باید حتما در این باره مصالحه کنند. جر و بحث روزانه ناشی از توقعات هر کدام از زوجین است. البته طلاق برای چنین مسائلی اصلا توصیه نمیشود. برای حل چنین مشکلاتی وقتی زوجین اعصابشان آرام است باید انتظاراتشان را به هم بگویند و ببینند ریشه این انتظارات چیست؟ آیا ریشه آن روابط گذشته تان است؟ آیا به کودکی مربوط است؟ پس برای حل مشکلات و داشتن رابطه بهتر از نیازهایتان با همسرتان سخن بگویید و توقعات منطقی را بپذیرید و به یک نقطه مشترک برسید.

توقع بالا (Expectation)ممنوع! چرا توقع انسانها بالا رفته است؟

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا