پزشکی و سلامت

چه بخوریم تا قد بلند شویم؟

 

هر نوجوان باید روزانه بین 3 تا 4 واحد از خانواده شیر و لبنیات استفاده کند.

دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: رشد قدی معمولا از بدو تولد تا چند سال بعد از بلوغ ادامه دارد و بعد از آن متوقف می‌گردد.

 

وی در ادامه گفت: دوره نوجوانی برای دریافت مواد غذایی بسیار حساس است و از 2 عامل تاثیر می‌پذیرد. عامل محیطی که خود شامل تغذیه و ورزش کردن می‌گردد. عامل دوم عامل ارثی است که نمی‌توان در آن تغییری ایجاد کرد عامل سوم تغذیه است.

 

وی خاطرنشان کرد: شیر و لبینیات بهترین منبع برای دریافت کلسیم است و ساختار استخوان نیز بهترین مکان برای دریافت کلسیم محسوب می‌گردد.

 

فرح بخش تاکید کرد: هر نوجوان روزانه باید بین 3 تا 4 واحد از خانواده شیر و لبنیات استفاده کند دریافت کافی ویتامین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌D از جمله ویتامین های ضروری برای افزایش قد محسوب می گردد که در صورت کمبود، باید از طریق مکمل جبران گردد.

 

وی در پایان گفت: 20 تا 30 دقیقه در مقابل نور آفتاب از جمله موارد ضروری است، مهمترین منبع برای افزایش قد عنصر روی است که مقدار زیادی در گوشت‌ها وجود دارد، از جمله عناصر تاثیر گذار بر روی قد سیلیسیم و آنتی اکسیدان‌ها هستند که به وفور در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا