آرایش و زیبایی

چند پیشنهاد برای مدل موهای شما

چند پیشنهاد برای مدل موی بانوان

خیلی از ما ممکن است صورت کشیده و لاغری داشته باشیم و برعکس، صورت خیلی از ما ممکن است گرد و بی‌زاویه باشد. هیچ‌کدام از این حالت‌ها به‌خودی‌خود عیب محسوب نمی‌شوند؛ اما با مدل موی مناسب می‌توان آن‌ها را تعدیل کرد. در ادامه به بایدها و نبایدهایی درباره مدل مو برای صورت‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

چتری بگذارید
اگر پیشانی بلندی دارید، هرگز موهای خود را جمع نکنید و نگذارید پیشانی‌تان معلوم باشد. جلوی موهای خود را چتری بگذارید. اگر این چتری مورب باشد زیبایی بیشتری به چهره شما می‌بخشد. چتری باعث می‌شود، نگاه‌ها از پیشانی به چشم‌های‌تان کشیده شود.

موهای‌تان را پسرانه نزنید
غبغب فقط مختص افراد چاق نیست؛ خیلی از افراد لاغر هم به این قضیه گرفتار هستند. پوشیدن لباس‌هایی با یقه بلند، یکی از راه‌های مخفی‌کردن غبغب است؛ اما همیشه که نمی‌شود یقه اسکی بر تن کرد! اگر دچار غبغب هستید، هرگز موهای خود را کوتاه و پسرانه اصلاح نکنید. در این حالت باید موهای بلندی داشته باشید که حداقل تا روی شانه‌تان بیاید و تا زیر فک شما را بپوشاند. در این حالت، غبغب شما کمتر به‌چشم می‌آید.

موهای‌تان را گرد کوتاه نکنید
اگر از آن دسته افرادی هستید که صورتی گرد و بدون زاویه دارند، هرگز موهای‌تان را گرد کوتاه نکنید. چتری صاف و موهای گرد کوتاه، صورت شما را گردتر نشان می‌دهد. بهترین شکل در این حالت برای شما، مدل موی شلوغ است.

به دم‌اسبی دقت کنید
دم‌اسبی‌بستن موها یکی از راحت‌ترین و موردعلاقه‌ترین روش بستن موها برای خانم‌هاست که البته در به‌کارگیری از آن باید بسیار دقت کرد. موی دم‌اسبی تمام اشکالات صورت را به‌وضوح نشان می‌دهد؛ به‌طورمثال، پیشانی بلند یا چین‌وچروک‌های صورت را. بهتر است موقع دم‌اسبی‌بستن موها کاری کنید که دم‌اسبی روی شانه‌های‌تان قرار گیرد. چند تار مو را هم روی پیشانی رها کنید. چند تار را هم از کنار گوش‌های‌تان آویزان کنید. حالا خیلی از نواقص چهره را پوشانده‌اید.

موهای‌تان را لخت نکنید
اگر صورت مربعی‌شکل و زاویه‌دار یا قد کوتاهی دارید، هرگز موهای‌تان را آنقدر لخت نکنید که به کف سرتان بچسبد. موی صاف، صورت زاویه‌دار را زاویه‌دارتر می‌کند و قد کوتاه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد؛ دلیل آن هم این است که نگاه را به بالاتنه شما خواهد کشید. در این حالت بهتر است موهای‌تان را کمی پوش دهید و نگذارید به کف سرتان بچسبد.

موهای‌تان را بلند کنید
اگر قدی کوتاه و صورتی چاق دارید، بدانید که موی کوتاه، شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید موهای‌تان بلند یا حداقل نیمه‌بلند باشد تا لاغرتر به‌نظر آیید. همیشه چند تار مو را نیز از اطراف صورت‌تان آویزان کنید تا صورت‌تان را کشیده و لاغرتر نشان دهد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

پونه خامین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا