اجتماعی

چند راه حل برای کمک به بیماران آلزایمری

هیچکس نباید به تنهایی با آلزایمر یا زوال عقل روبرو شود. اگر یکی از عزیزان شما به این بیماری دچار است، اولین کار، پیدا کردن گروه های خیریه ای است که افراد دور هم جمع می شوند و تجربیات شان را با هم در میان می گذارند.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «فاکس نیوز»، از این نکات هم می توانید بهره ببرید:

– «فرد کینسینگر» دست به ابتکار جالبی زده. وقتی اعداد برای همسرش بی معنا شدند و نتوانست دیگر از ساعت سر در بیاورد، او عقربه ثانیه شمار و دقیقه شمار را درآورد و یک ساعت ویژه درست کرد. در بخش هایی از ساعت هم عکس شام یا رختخواب را گذاشت و حالا همسرش هر از چندگاهی می تواند ساعت را چک کند تا ببیند وقت غذا یا خوابیدن شده.
–  «لیندا رز اتر» نمی توانست به مادرش غذا بدهد؛ حتی وقتی غذای محبوب مادرش یعنی سیب زمینی کبابی با کره و پنیر را درست کرد، باز هم نخورد. بنابراین او سراغ راه متفاوتی رفت: شوخی. و نشان داد که مثلا سیب زمینی دارد حرف می زند و برای «آقای سیب زمینی» صداهای مختلفی گذاشت. این طوری توجه مادرش جلب شد اما باز هم غذا نمی خورد. آخر سر، وقتی سیب زمینی گفت، اگر او را نخورد گریه می کند، مادر لبخندی زد، به دخترش نگاه کرد و گفت:«بهش بگو می خورمش!» لیندا می گوید:«حتی با وجود زوال عقل، او می دانست سیب زمینی سخنگو، یک چیز بامزه است.»

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا