پزشکی و سلامت

چله‌نشینی تا رفع کامل جوش و لکه‌های صورت

 

متخصص پوست و مو گفت: از آبلیمو و عسل و همچنین سیب رنده‌شده استفاده کنید، این ترکیبات را جداگانه، به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس آن را با آب سرد بشورید.

شهسواری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به راهکار‌های رفع کامل جوش و لکه‌های صورت اظهار کرد: شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که مرتبا در صدد رفع لکه‌های قهوه‌ای و جوش‌های صورت برآمده‌اید و به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسیدید. توصیه می‌شود که مهمترین و طبیعی‌ترین مواد را برای از بین بردن این ضایعات استفاده کنید. شرط تاثیرگذاری و به نتیجه رسیدن درست آن، مراقبت و انجام کارهایی است که به آن می‌پردازیم.

 

وی افزود: بهتر است از یک سیب کوچک و 3 قطره آبلیمو و یک قاشق چایخوری عسل برای بهبود مشکلات پوست خود استفاده کنید. بهتر است از این مواد شب و قبل از خواب استفاده کنید اما اگر برایتان مقدور نیست و هر ساعتی از روز که می‌توانید و آرامش دارید را انتخاب کنید و از این مواد استفاده کنید.

 

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: یک سیب کوچک را از وسط نصف کنید، سپس آن را رنده کرده و نصف دیگر را همان موقع بخورید. سیب‌های رنده‌شده را صافی رد کنید، آب آن‌را به آرامی و به حالت دورانی از پایین به بالا با ماساژ بر روی صورت بمالید و صبر کنی تا خوب جذب پوست شده و خنک شود. بعد از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را با آب سرد و خنک بشورید و از مخلوط عسل و آبلیمو استفاده کرده و آن‌را به همان شکل مذکور روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی به پوستتان ضربه بزنید، حالت کشدار آن را حس می‌کنید که طبیعی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از 10 دقیقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنک بشورید. توصیه می‌شود این کار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهید و نیمه‌ی سیب را حتما بخورید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا