آموزش

چرا لپ تاپ روشن نمیشود

وقتی لپ تاپ (lap top)روشن نمیشود موارد زیر را کنترل کنید

1- ابتدا اگر لپ تاپ باتری دارد شاید شارژ باتری تمام شده  یا باتری خراب شده و میبایست برای شارژ آن را به برق بزنیم. ممکن است اشکال از لپ تاپ باشد پس بررسی کنید آیا لپ تاپ بدون باتری روشن میشود یا خیر

2-اگر مشکل باتری نبود ممکن است سیم برق لپ تاپ مشکل داشته باشد یا اینکه اتصال در هر دو قسمت مشکل داشته باشد. برای اینکه اتصالات را چک کنیم باید زمانی که به برق وصل هستند آرام تکانشان دهیم اگر قطعی وجود داشت میفهمیم اتصال ایراد دارد و باید کابل را عوض کنیم.

3- صدای فن را چک کنید . ببینید آیا صدای فن می آید. باید دید آیا لامپی روی صفحه کلید روشن میشود یا خیر. اگر لپ تاپ روشن است و صفحه چیزی نشان نمیدهد نور صفحه را چک کنید .گاهی کاربران به اشتباه نور را دستکاری کرده اند

4- اگر باز متوجه نشدید لپ تاپ را به یک صفحه نمایشگر دیگر وصل کنید تا ایراد را بفهمید. ممکن است مشکل به خود صفحه نمایش ربط داشته باشد. در این صورت لپ تاپ را به نمایندگی ببرید.

5- قطعاتی که قابل تعویض هستند را کنترل کنیدمثل رم (RAM)، هارد(HARD) . زیرا اتصال نادرست آنها دستگاه را مشکل دار میکند. پس روی یک میز لپ تاپ را باز کنید اما مواظب باشید دچار شوک نشوید و نیز قطعات آسیبی نبینند.

6- از دیسک ریکاوری استفاده کنید. زمانی که لپ تاپ در بوت سیستم عامل توقف میکند یعنی در نصب سیستم عامل مشکل بوجود آمده پس باید لپ تاپ را پس از روشن کردن روی گزینه boot from disc تنظیم کنیم تا از روی DVD  بوت شود. یا تنظیمات را روی USB DVD بگذاریم تا از روی فلش لود شود.

در نهایت اگر مشکل برطرف نشد لپ تاپ را به نمایندگی ببرید.

روشن نشدن لپ تاپ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا