پزشکی و سلامت

چرا باید تخم مرغ مصرف کرد؟

چرا باید تخم مرغ مصرف کرد؟

از مغذی ترین مواد غذایی تخم مرغ است که مصرف روزانه تخم مرغ کاهش وزن را به دنبال دارد. برای مردان تخم مرغ بسیار مهم است. طبق تحقیقات حتی اگر روزانه سه تخم مرغ بخوریم هیچ خطری ندارد. خوردن تخم مرغ برای بدن شما فواید زیادی دارد که در ادامه به اهمیت آن میپردازیم.

تخم مرغ و افزایش کلسترول خوب در بدن:

مصرف تخم مرغ باعث میشود کبد به پردازش کلسترول کمتری بپردازد در صورتی که خود تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است. با خوردن روزانه 2 تخم مرغ لیپوپروتئین یا کلسترول خوب با چگالی زیاد در بدن افزایش میابد.

تخم مرغ  و بیماری قلبی:

اگر تخم مرغ میخورید ال دی ال یا کلسترول بد بدنتان کاهش میابد در نتیجه کمتر به بیماری های قلبی دچار میشوید. همچنین خطر سکته مغزی هم با مصرف تخم مرغ به دلیل افزایش اچ دی ال یا کلسترول خوب کم میشود.

تخم مرغ  و کاهش وزن:

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین در فرد احساس سیری به وجود می آورد که باعث میشود شما کالری کمتری بگیرید زیرا کسانی که صبحانه تخم مرغ میل میکنند در طول روز کمتر به خوراکی هایی که کالری بیشتری دارند روی می آورند.

تخم مرغ  و تقویت قوه بینایی:

تخم مرغ سرشار از ویتامین A  میباشد که در صورت کمبود این ویتامین فرد میتواند به کوری دچار شود. همچنین زرده تخم مرغ به دلیل داشتن زیگزانتین و لوتئین که جزو مواد مغذی هستند عملکرد چشم را بهبود میبخشند.

تخم مرغ  و افزایش عملکرد مغز:

ماده ای به اسم کولین در تخم مرغ وجود دارد که  در مغز غشاهای سلولی میسازد و مولکول تولید میکند.

تخم مرغ  و کاهش ابتلا به بیماری ها:

مواد مغذی موجود در تخم مرغ سیستم دفاعی و ایمنی بدن را تقویت میکند و عملکرد سیتم دفاعی را بهبود میدهد. همچنین میزان هورمون های تیروئید را متعادل میکند ، که به دلیل وجود سلنیوم در تخم مرغ میباشد. یک تخم مرغ 22% سلنیوم دارد.

تخم مرغ  و حفظ سلامت پوست و مو:

برای حفظ سلامت مو و پوست به ویتامین های B12 ، B5 ، B2 نیاز است که تخم مرغ این ویتامین ها را دارد. این ویتامین ها همچنین کارایی سیستم عصبی را افزایش میدهند.

تخم مرغ و تامین امگا 3:

تخم مرغ امگا 3 بالایی دارد. در صورت دریافت چربی امگا 3 به اندازه کافی کمتر به بیماری های قلبی مبتلا میشوید.

تخم مرغ و کاهش تری گلیسیرید:

اگر در هفته 5 تخم مرغ مصرف کنید تری گلیسرید خونتان بین 16 تا 18 درصد کم میشود. در خانم ها و آقایان بالارفتن تری گلیسرید احتمال ابتلا به بیماری فشار خون، حمله قلبی و دیابت را افزایش میدهد.

تخم مرغ و کاهش استرس:

یکی از عوامل ایجاد اضطراب در فرد کاهش اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن میباشد. با مصرف تخم مرغ میزان مناسبی از اسیدهای آمینه به بدنمان میرسد که استرس و اضطراب را در فرد کاهش میدهد.

چرا تخم مرغ بخوریم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا