حوادث

پشت‌پرده ماجرای تجاوز در پارک جنگلی قزوین

تنها شاکیان پرونده جنجالی قزوین، دختر و پسری هستند که ادعا می‌کنند ۵ پسر جوان پس از سرقت اموالشان با تهدید چاقو، دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

تجاوز گروهی در پارک جنگلی قزوین

از چند روز پيش خبري در سايت‌ها و برخي رسانه‌ها منتشر شد كه از تجاوز باندي 10نفره به دختراني كه به‌صورت گروهي، براي تفريح به پارك جنگلي باراجين قزوين مي‌رفتند حكايت داشت. در اين خبر آمده بود كه اعضاي اين باند كه سلاح گرم نيز داشتند پس از حمله به پسران و دختران، پسران را به درخت مي‌بستند و به دختران تجاوز مي‌‌كردند. هر چند انتشار اين خبر باعث جنجالي بزرگ در رسانه‌ها و به‌وجود آمدن جوي از ناامني در قزوين شده بود، اما خيلي زود معلوم شد ماجرا با آنچه رسانه‌ها منتشر كرده بودند تفاوت داشت.

رئيس دادگستري استان قزوين در گفت‌وگو با همشهري درباره اين پرونده گفت: برخي رسانه‌ها اين پرونده را به ماجراي تجاوز گروهي به شركت‌‌كنندگان در يك مهماني در باغي در خميني‌شهر اصفهان تشبيه كرده بودند كه اين مقايسه كاملا اشتباه است.

جمال انصاري ادامه داد: در اين پرونده كه حدود يك‌ماه پيش تشكيل شد، دختر و پسري با مراجعه به پليس از چند پسر جوان شكايت كردند. اين دختر و پسر مدعي بودند هنگامي كه براي تفريح به منطقه باراجين رفته بودند، چند جوان كه چاقو در دست داشتند به آنها حمله كردند. سپس موبايل‌هايشان را سرقت كرده و آنها را با ضرب و شتم ربوده و به محلي خلوت در همان حوالي منتقل كرده و دختر جوان را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند.

وي افزود: با اين شكايت، تحقيقات مأموران براي شناسايي و دستگيري متهمان شروع شد و طولي نكشيد كه با بررسي‌هاي انجام شده، 5جوان كه زير 30سال دارند و عمدتا 18تا 24ساله هستند، دستگير شدند.

آنها در بازجويي‌ها به سرقت به‌عنف از دختر و پسر جوان اعتراف كردند و مدعي شدند كه علاوه بر اين دختر و پسر، مدتي قبل نيز به يك زن در اين منطقه حمله كرده و با تهديد گوشي تلفن همراه و اموالش را سرقت كرده‌اند.

انصاري با اشاره به اينكه تنها شاكيان پرونده در حال حاضر دختر و پسر جوان هستند و زني كه متهمان اعتراف كرده‌اند اموالش را دزديده‌اند شكايتي مطرح نكرده است، افزود: ادعاي تجاوز به‌‌عنف كه در اين پرونده مطرح شده هنوز به اثبات نرسيده و پرونده درخصوص اتهام تجاوز به‌عنف در دادگاه كيفري يك‌استان در حال رسيدگي است كه اگر اين ادعا اثبات شود، قوه‌قضاييه طبق قانون با مجرمان برخورد خواهد كرد.

وي گفت: درخصوص اتهام آدم‌ربايي، ضرب و جرح و سرقت نيز، پرونده در دادسراي عمومي و انقلاب قزوين رسيدگي مي‌شود و در حال حاضر براي 4نفر از متهمان قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقيقات درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

انصاري با انتقاد از برخي رسانه‌ها، موارد مطرح شده با موضوع تجاوز گروهي  را بي‌اساس دانست و گفت: متأسفانه برخي از رسانه‌ها با رعايت نكردن اخلاق حرفه‌اي، امنيت رواني جامعه را مخدوش مي‌كنند و آنطور كه در بررسي‌ها مشخص شد، رسانه‌اي صرفا با تماس تلفني فردي، گفته‌هاي او را به‌عنوان جزئيات خبر منتشر كرده بود، حال آنكه همه شكات اين پرونده، همان دختر و پسر جوان هستند كه درصورت اثبات ادعاي دخترجوان مبني بر تجاوز به‌عنف، قوه‌قضاييه با جديت با متهمان برخورد خواهد كرد.

همشهری

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا