حوادث

پسر 15 ساله بخاطر پخش یك بلوتوث دست به جنایت زد/ قاتل در دادگاه:مست بودم، قصد کشتن نداشتم

 

پسری که به خاطر پخش یك بلوتوث در 15 سالگی دست به قتل دوستش زده بود، در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری ایستاد و ابراز پشیمانی كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهار سال پیش ماموران پلیس در جریان وقوع یك درگیری منجر به قتل قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در مجل مشخص شد كه پسر 15 ساله ای در درگیری با پسری 17 ساله، او را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.

با مشخص شدن این موضوع بلافاصله پسر نوجوان دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت و در بازجویی ها به ماموران گفت: چند وقت پیش سر موضوعی با مقتول درگیر شدم. او هم با دو نفر از دوستانش مرا به خانه ای بردند و قصد داشتند آزارم دهند كه موفق نشدند. اما چند روز بعد فیلمی در محل پخش شد كه باعث شد آبرویم پیش همه برود. همه مرا مسخره می كردند و همین موضوع باعث شد از مقتول كینه به دل بگیرم. برای همین با او قرار گذاشتم و در حالیكه مست بودم با مقتول درگیر شدم. او چاقو كشید و من هم برای دفاع از خودم یک ضربه چاقو به او زدم.

با اعتراف این پسر پرونده وی با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. متهم در این شعبه محاكمه شد و در آن جلسه هیات قضایی متهم را به قصاص محکوم کردند. اما قضات دیوان عالی كشور متهم را مشمول ماده 91 قانون مجازات اسلامی که برای متهمان زیر 18 سال امتیازی قائل شده است، دانستند و این حكم را تایید نكردند.

بنابراین پرونده بار دیگر به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح 2 روز گذشته این جلسه با حضور مشاوران كه حضورشان برای متهمان زیر 18 سال در دادگاه الزامی است، برگزار شد.

پسر جوان در این جلسه با ابراز پشیمانی در حالیكه اشك می ریخت به هیات قضایی گفت: باور كنید من قصد جنایت نداشتم. آن روز مشروب خورده بودم و مست بودم. از طرفی از دوستم كینه به دل داشتم و عصبانی بودم. برای همین با خودم گفتم با چاقو او را بترسانم. ولی نمی دانم چه شد كه دست به جنایت زدم. الان هم طلب بخشش دارم.

بعد از صبحت های متهم و دفاعیات وكیل وی، هیات قضایی وارد شور شدند تا حكم نهایی در این خصوص را صادر كنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا