اقتصادی

ورود چراغ خاموش ” خودروسازی آمریکا ” به ایران

 

بررسی‌ها نشان می دهد شرکتی به نام آرتمن موتور کاسپین توانسته است نمایندگی شرکت فورد را کسب کند که از تاریخ صدور گواهی یعنی ۲۵ مهرماه امسال تا سال 1399 معتبر خواهد بود.

به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیـوز”، بررسی‌ها نشان می دهد شرکتی به نام «آرتمن موتور کاسپین»‌ توانسته است نمایندگی شرکت فورد را کسب کند که از تاریخ صدور گواهی یعنی ۲۵ مهرماه امسال تا سال 1399 معتبر خواهد بود.

 

سایت صبحانه نوشت: در شرایطی که سال‌ ها از قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا می ‌گذرد، پس از مذاکرات دولت یازدهم با 5 1 و رایزنی های دو طرفه مسئولان وزارت خارجه ایران و آمریکا، زمزمه‌ هایی برای ورود رسمی برخی شرکت های آمریکایی از جمله خودروسازان این کشور به ایران به گوش می رسد.

 

با این حال، تمام این گمانه زنی ها در حد یک شایعه و فرضیه بوده و هیچ سندی مبنی بر حضور و دائر کردن نمایندگی رسمی این خودروها در ایران وجود نداشت تا اینکه چندی پیش، بر اساس اطلاعات منتشر شده در یکی از مراکز رسمی مرتبط با واردات خودرو، مشخص شد شرکتی با نام «سهام پژوهان مهر»، مجوز واردات خودروهای شورلت را بر عهده گرفته است و در کنار برندهای مشهوری چون اطلس خودرو، آسان موتور و ستاره ایران، قرار است به فعالیت بپردازد.

 

اگرچه این موضوع با پیگیری برخی مسئولان و رسانه ها همراه شد و در نهایت، مشخص نشد که خودرویی از شورلت، توسط این نمایندگی وارد کشورمان شده یا خیر، این بار پای نمایندگی خودروساز دیگر امریکا یعنی فورد به کشورمان باز شده است. شرکت فورد (Ford Motor Company) یک خودروسازی آمریکایی است که  دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده محسوب می شود و برخی مدلهای آن هم اکنون در مناطق آزاد کشورمان همچون اروند و ارس، به تردد مشغول است.

 

 

بررسی های صبحانه از یکی از مراکز استعلام ورود برندهای خارجی نشان می دهد شرکتی به نام “آرتمن موتور کاسپین” توانسته است نمایندگی شرکت فورد از کشور رومانی را کسب کند که از تاریخ صدور گواهی یعنی 25 مهرماه امسال تا 25 مهرماه سال 1399 معتبر خواهد بود.

 

البته فورد، در کشور رومانی نیز دارای کارخانه است و این شرکت در سال 2008 شرکت خودروسازی محلی کرایووا اتومبیل را خریداری و چهار سال بعد تولید مدل بی‌ مکس را در این کارخانه آغاز کرد و شاید بر همین اساس، شرکت ایرانی توانسته با چنین مجوزی، نمایندگی فورد را در ایران ثبت کند. در بخش محصولات مجاز این نمایندگی نیز انواع محصولات مشهور فورد مانند موستانگ، فوکوس، بی مکس، اسکیپ و مانند آن به چشم می خورد.

 

هرچند نام این نمایندگی فورد در میان شعب و نمایندگی های رسمی شرکت فورد، در وب سایت این شرکت درج نشده است اما قطعا نمی توان از عطش و علاقه خودروسازان و مسئولان اقتصادی آن کشور برای پیدا کردن زمینه های ورود به بازار ایران و محکم کردن جای پای خود چشم پوشی کرد./

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا