اجتماعی

وای فای خود را قبل از خواب خاموش کنید.

وای فای خود را قبل از خواب خاموش کنید.

خیلی از ما طیق عادت با تلفن به سمت تختخواب میرویم و تا قبل از اینکه خواب به چشممان بیاید در شبکه های اجتماعی میچرخیم اما به این فکر نمیکنیم خوابیدن در کنار وای فای،  موبایل و تلفن بی سیم چه عوارض جبران ناپذیری دارد. زیرا باعث کاهش تولید هورمون در شب میشود.

امواج وای فای و موبایل روی مغز چه تاثیری دارد؟

هورمون ها روی سیستم بدن اثرات زیادی میگذارند. اگر در تولید هورمونها کوچکترین تغییری حاصل شود اثرات بیولوژیکی زیادی را در پی دارد. برای همین تعادل هورمونها بسیار مهم است. وقتی هورمونها تعادلشان به هم بخورد بدن بدرستی نمیتواند سیستم های اصلی خود را تنظیم کند و دچار اختلال میشود.
عواملی نظیر تغذیه غلط، کمبود خواب ، استرس،مصرف داروها و مسمومیت باعث بهم ریختن تعادل هورمون ها میشود. عامل دیگری که سبب اختلال در هورمونها میشود همان انرژی  الکترومغناطیسی میباشد که بوسیله  وای فای،آنتن های تقویت کننده ی امواج مخابراتی،کامپیوترها و موبایل منتشر میشود.

اگر در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار بگیریم باعث استرس اکسیداتیو زیادی میشود و در پایان به رادیکال های آزاد صدمه وارد میشود. زیرا DNA در اثر استرس اکسیداتیو مداوم و زیاد،  تغییر میکند که باعث جهش سلولی میشود و به دنبال آن ترشحات هورمونی هم تحت تاثیر قرار میگیرند و احتمال بروز سرطان سینه و فرآیندهای عصبی به وجود می آید.

سیستم ایمنی و بدن ما از میدان های الکترومغناطیسی تاثیر زیادی میگیرد. ماهواره ،خطوط تقویت امواج، رادارها،تلفن های همراه و مایکروویو  از جمله مواردی هستند که میدان مغناطیسی ایجاد میکنند. طبق شواهد استرس اکسیداتیو باعث ظاهر شدن علائم ناباروری،اختلالات  سیستم ایمنی،قلبی و عصبی ،فشار خون بالا،افزایش قند خون، افزایش چربی خون و پیری زود هنگام میشود.

در گذشته فکر میکردیم امواج الکترومغناطیسی برای ما خطری ندارد اما طبق تحقیقات این امواج باعث آلزایمر ،مختل کننده قدرت یادگیری،سرطان زا،عامل سندرم خستگی مزمن  و در نهایت سبب افسردگی میشوند.

گفتیم با قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی و میدان حاصله از آنها هورمونها دچار اختلال میشوند. هورمون خواب بوسیله غده صنوبری ساخته میشود. اندازه غده صنوبری به صورت نخود است که در عمق مرکز مغز قرار دارد. هورمون خواب که نامش ملاتونین است به تنظیم ساعت بدن میپردازد و چرخه بیداری و خواب را به دست میگیرد و رادیگالهای آزاد را از بین میبرد. همچنین میگذارد تا DNA تقسیم سلولی انجام دهد.

طبق تحقیقات موسسه ملی مطالعات محیطی ژاپن سیستم شبکه ی ارتباطات درونی و پیغام دهی سلول ها که نشان دهنده واکنش سلول ها به محیطشان است مختل میشود.  حال میتوان فهمید چرا در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار گرفتن که باعث کاهش ملاتونین میشود سبب بوجود آمدن سرطان تخمدان ، سرطان پوست و سرطان سینه میشود.

اگر شبها در اتاقی که تلفن بی سیم و موبایل باشد بخوابیم دائما در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار میگیریم که باعث کاهش تولید شبانه ملاتونین میشود.

سرطان سینه در اثر امواج:

خانم هایی که نزدیک سینه شان گوشی را قرار میدهند بیشتر به سرطان سینه دچار میشوند. به گفته دانشمندان میزان هورمون تستوسترون با قرار گرفتن در معرض امواج کاهش و میزان هورمون استروژن افزایش میابد. همچنین مقدار هورمون جنگ و گریز که از غدد فوق کلیوی ترشح میشود و  آدرنالین نام دارد زیاد میشود. با این توصیفات سعی کنید قبل از خواب حتما مودم را خاموش کنید و موبایل ها و سایر ابزارهای الکتریکی مثل آن را از خودتان دور نگه دارید.

سیستم ایمنی بدن با استرس مزمن مختل میشود و همجنین فشار خون بالا میرود که به وجود آورنده سکته مغزی و بیماری های قلبی است.

مغز از میدان های الکترومغناطیسی تولید شده از گوشی های هوشمند تاثیر مستقیم میگیرد و باعث میشود سد مغزی-خونی از بین برود، تومورهای مغزی ایجاد شود، رادیکالهای آزاد تولید شوند و به DNA آسیب برسد. غده های اصلی بدن در مغز قرار دارد و به وجود آمدن اختلال در هورمونها میتواند به دلیل این باشد که از تلفن های همراه مداوما استفاده میکنیم. بلوتوث هم نباید استفاده کرد زیرا خطر زیادی دارد. در صورت استفاده از هدست بازتاب امواج در مغز 300 درصد بیشتر میشود.

اثرات مخرب وای فای روی مغز

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا