پزشکی و سلامت

واکس میوه چه تاثیری در خواص آن دارد؟

سلامت نیوز: چرا باید میوه ها را فقط در فصل مناسب آن خریداری کنیم آیا استفاده از میوه هایی که با واکس جلا داده شده می تواند سلامتی را به خطر بیندازد یا خیر؟ مواردی هستند است که در این مطالب به آن پاسخ داده شده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، واکس میوه چه تاثیری در خواص آن دارد؟/ آیا باید پوست میوه ها را در هنگام مصرف بگیریم یا خیر؟مدتی ایست که برای نگهداری و زیباتر شدن میوه ها از موادی که به واکس میوه معروف است استفاده می شود . این واکس باعث می شود تا پوست میوه ها رنگ زیباتری داشته و مورد پسند مشتری قرار بگیرید اما استفاده از واکس میوه تا چه مقدار می تواند بر روی سلامت میوه تاثیر داشته باشد؟

دکتر طلعت قانع دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش گفت: اگر در میوه ها از واکس های مجاز استفاده شود به دلیل اینکه این ماده یک روغن خنثی است مشکلی ایجاد نمی کند ولی توصیه ما به هموطنان این است اگر از سلامت پوست میوه اطمینان ندارند حتما در زمان استفاده پوست آن را بگیرند.

وی ادامه داد: واکس میوه اگر کاملا هم استاندار باشد باز باعث جذب گرد و غبار و آلودگی ها هوا بر روی پوست میوه می شود و لذا ضروری است تا قبل از استفاده میوه حتما آن را باشوینده های مخصوص شستشو داده تا این آلودگی ها از برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای شستشوی میوه نباید از آب خالی استفاده کرد خاطر نشان کرد: آب به تنهایی نمی تواند آلودگی های موجود روی پوست میوه را پاک کنند و لذا باید توجه شود تا برای این کار حتما از شوینده های مخصوص و یا کمی مایع ظرفشویی حل شده در آب استفاده شود و حتی المکان پوست میوه هم گرفته شود.

میوه ها را در فصل مناسب آن خریداری کنید

دکتر قانع در ادامه با اشاره با اینکه بعضی از افراد برای جذابیت بیشتر میوه به زور برخی از سموم رنگ میوه هار تغییر می دهند خاطرنشان کرد: به طور مثال در اوایل فصل پاییز میوه ای مانند نارنگی هنوز دارای پوست سبزاست ولی برخی از افراد با استفاده از روش های مصنوعی رنگ این میوه را به نارنجی تغییر می دهند که این اقدام باعث آسیب به بافت داخل میوه شده و حتی خواص آن را نیز از بین می برد.

وی ادامه داد: برای این منظور توصیه ما به مردم این است که میوه ها را فقط در فصل مناسب آن خریداری کرده و از خرید و مصرف اینگونه میوه ها که با استفاده از رنگ های مصنوعی عرضه می شود خوداری کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا