دسته بندی نشده

هیچ نوع غذای فرآوری شده ای مصرف نکنیم؟

متخصصان تغذیه می گویند: بهتر است همه افراد از غذاهای تازه استفاده کنند و اگر بخواهند غذاهای فرآوری شده مصرف کنند باید به نوع ماده غذایی و روش فرآوری آن توجه کنند.

بیشتر غذاهای فرآوری شده، ارزش غذایی کمتری نسبت به مواد غذایی تازه دارند. در واقع قرار گرفتن غذا تحت مراحل فرآوری طولانی از ارزش آن می کاهد.

اما اینکه آیا به طور کامل باید از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنیم یا نه ؟ سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد.

به گفته متخصصان تغذیه در برخی شرایط استفاده از برخی موادغذایی فرآوری شده مناسب است. به عنوان مثال بدن ما تنها ۶۰ میلی گرم ویتامین C نیاز دارد حال اگر به یک لیوان آب پرتقال تازه  که حدود ۱۲۴ میلی گرم ویتامین C دارد دسترسی نداشته باشیم می توانیم از آب پرتقال فرآوری و بسته بندی شده که تنها حاوی ۷۶ میلی گرم ویتامین C است  بنوشیم زیرا میزان موردنیاز بدن را تامین می کند. لذا در فصل هایی که پرتقال در دسترس نیست می توان از آب میوه های بسته بندی استفاده کرد.

یکی دیگر از مواقعی که باید از آب پرتقال فرآوری شده استفاده کرد زمانی است که نیاز به نگهداری طولانی این نوشیدنی است. زیرا آب پرتقال تازه دارای آنزیم هایی است که می توانند سبب تخریب ویتامین C شوند اما در نوع کنسروی یا یخ زده، این مورد پیش نمی آید.  البته باید در نظر داشته باشیم که منظور از آب پرتقال بسته بندی شده انواع مصنوعی یا همان شربت پرتقال نیست.   

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا