خانه داری

نکات ظریف خانه داری برای نوعروس ها/تازه عروس ها بخوانند.

نکات ظریف خانه داری برای نوعروس ها/تازه عروس ها بخوانند.

نکات خانه داری برای تازه عروس ها:

دختری که تاکنون در خانه پدرش جز خوردن و خوابیدن کار دیگری انجام نداده است مسلما نکات خانه داری را بلد نیست. خانه داری برای یک نوعروس تجربه ای نو میباشد. در زیر نکاتی را در خانه داری برای شما شرح میدهیم تا کارهایتان را بهتر  و تمیزتر انجام دهید.

پاک کردن رنگ بادمجان از روی دستها:

اولا بهتر است برای پوست کندن بادمجان از دستکش استفاده کنید . حال اگر یادتان رفته دستکش بپوشید یک تکه پنبه بردارید و مقداری سفید کننده (وایتکس یا همان آب ژاول) روی پنبه بریزید و با پنبه روی قسمتهایی از دستتان که رنگ گرفته بزنید تا رنگ ناشی از بادمجان پاک شود

خنک ماندن شربت در تابستان و جلوگیری از بی مزه شدن شربت

از شربت آلبالو، گیلاس و یا انگور یخ زده استفاده کنید. زیرا این سه میوه به گونه ای هستند که آب شدن یخ در طعمشان اثری ندارد و  شربت آنها بی مزه نمیشود.

ماندگاری سبزی و میوه ها:

فقط وقتی میوه و سبزی را بشویید که قصد دارید آنها را مصرف کنید. اگر قصد مصرف میوه و سبزی را ندارید شستن آنها باعث میشود خیلی زود فاسد شوند.

از بین بردن بوی بد چاه:

برای اینکه بوی بد چاه را از بین ببرید مقداری پودر ماشین لباسشویی را با جوش شیرین مخلوط کنید و با کمک فشار آب داغ آنها را داخل لوله ها بریزید.

شستشوی پرده:

در صورتی که میخواهید پرده هایتان را در منزل بشویید آنها را وقتی نمدارند از مکان مناسبی آویزان کنید تا دیگر نیاز به اتو کشیدن نداشته باشند. زیرا اگر آنها را تا کنید یا در سبد رخت قرار دهید چروک میشوند.

صرفه جویی در مصرف آب:

اگر در منزلتان آکواریوم وجود دارد آبش را دور نریزید.آب آکواریوم را برای باغچه و گلدانهای خود بریزید تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

پاک کردن لکه چای روی رومیزی یا لباس:

اگر نمیتوانید آن را فورا بشویید یک پارچه تمیز بردارید و به پودر ماشین لباسشویی و آب آغشته کنید و روی پیراهن یا رومیزی تان بمالید .

تازه ماندن سبزیجات:

برای اینکه سبزی هایتان فاسد نشوند آنها را کنار گوشت قرمز و سفید قرار ندهید.

باقی ماندن عطر سبزیجات و ادویه ها:

سبزی های معطر و ادویه ها را در طرف های شیشه ای در بسته قرار دهید تا طعم و بویشان حفظ شود. برای نگه داری ادویه ها میتوان از شیشه سس مایونزی که تمام شده استفاده کرد.

جلوگیری از شپشک زدن برنج

برای اینکه برنجتان از حشرات حفظ شود کیسه برنج خود را با نمک مخلوط کنید تا حشرات سراغ برنج نیایند.

ضدعفونی کردن اسفنج های مورد استفاده:

برای شستن ظرف ها اگر از اسفنج استفاده میکنید لازم است اسفنج ها را بعد از مدتی ضدعفونی کنید. برای ضدعفونی کردن اسفنج ها نیم ساعت آنها را در آب بجوشانید.

جدا کردن و کندن کاغذ دیواری از روی دیوار:

محلولی از سرکه و آب  با اندازه مساوی درست کنید و یک دستمال بردارید و به این محلول آغشته کنید و روی کاغذ دیواری بکشید انقدر دستمال را روی کاغذ دیواری بکشید تا بدون آسیب رسیدن به دیوار و راحت از دیوار کنده شود.

 

 

اصول خانه داری
نکات ظریف خانه داری برای نوعروس ها/تازه عروس ها بخوانند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا